Column Martin Weltje

Neem je klant als uitgangspunt als je documentstromen wilt digitaliseren

Niets zo mooi als praten met enthousiaste klanten. Over hun ambities, hun plannen, hun dromen. Ik krijg daar altijd een heleboel energie van. Maar toch, als ik goed luister, bespeur ik ook soms twijfel. Vooral als het gaat om het digitaliseren van de documentenstroom. Als ik daarnaar vraag is de reactie vaak: ‘We willen graag, Martin. Maar hoe doen we dat? Waar beginnen we?’

Martin Weltje

Klant als vertrekpunt

Terechte vragen. Mijn advies? Keep it simpel. Neem om te beginnen de klant als uitgangspunt. Welke correspondentie wil hij graag online ontvangen en welke juist niet? Hoe u daarachter komt? Heel simpel: gewoon vragen. Dat kan al met een heel simpele, maar effectieve minicampagne. 

Papier hier, digitaal daar

Daarnaast is het goed om al uw documenten in kaart te brengen. Dat zijn er waarschijnlijk heel wat. Maar door ze op te delen, krijgt u overzicht. Welk document blijft fysiek en welk document wordt digitaal? Simpel? Jawel, maar het is een mooi begin. Het is de start van de digitale slag die u wilt maken. En waarbij wij u graag helpen.

Campagne

Hoe we dat doen, kunt u in deze animatie bekijken. In twee minuten maakt u kennis met onze andere kijk op documentoplossingen. Kostenefficiënte oplossingen die bovendien ook meer tevreden klanten gaan opleveren. Omdat u ze voortaan gaat informeren op een manier waarop zij dat prettig vinden. U zou het echt even moet zien!

Succes is simpel

Naast het bekijken van het filmpje wil ik u uitnodigen om het boek Succes is simpel te downloaden. Hierin staan actuele vraagstukken waarmee ook u wellicht te kampen heeft. Deze zou ik graag persoonlijk met u willen bespreken. Ik stel daarom voor om via LinkedIn een connectie te maken. 

Ik ga graag het gesprek met u aan. 

Met vriendelijke groet,

Martin Weltje
Commercieel directeur
PostNL Billing & Document Solutions
T +31 6 51220645
E martin.weltje@postnl.com / Connect op LinkedIn