PostNL maakt netwerk toekomstbestendig

De markt verandert: we versturen met elkaar steeds minder kaarten en brieven en steeds meer pakketten. De behoefte van de consument verandert ook: we doen steeds meer online en we verwachten steeds meer snelheid en gemak. En dat in een retailmarkt die onder druk staat.

Om optimaal in te kunnen spelen op de wensen van de klanten en om toekomstbestendig te zijn en blijven voert PostNL twee grote veranderingen door:

Aanpassingen in het locatienetwerk

De wijzigingen in de Postwet (per 1 januari 2016) geven PostNL de ruimte om zijn locatienetwerk aan te passen. Om in te spelen op de grote toename aan pakketzendingen en om altijd dichtbij te zijn en blijven wordt het totale aantal locaties van PostNL uitgebreid. Het locatienetwerk groeit dus en bestaat eind 2018 voor een groot deel uit PostNL Pakketpunten. Op een PostNL Pakketpunt kan iedereen terecht voor het verzenden, ontvangen en retour sturen van pakketten wereldwijd. Bij PostNL Postkantoren blijven, net als nu, naast de pakketdiensten ook alle post- en overige diensten aanwezig.

Toekomstbestendig vergoedingenmodel

PostNL voert op alle vlakken veranderingen door om kosten efficiënter en daarmee toekomstbestendig te worden en te blijven. Hiertoe introduceert PostNL per 1 juli 2016 een nieuw vergoedingenmodel voor haar retailers dat transparanter en meer marktconform is.

PostNL Pakketpunten