Mail in Nederland

Betrouwbare en innovatieve postdiensten

Post bezorgen doen we in Nederland al meer dan tweehonderd jaar. Ons fijnmazige netwerk is door de jaren heen gegroeid, vernieuwd en verbeterd. Op een dag verwerken we gemiddeld 10 miljoen brieven. Elke brief legt een zorgvuldig geplande weg af, zodat we hem op tijd en op de juiste plaats kunnen bezorgen. Daarvoor zijn we met ruim 40.000 medewerkers vijf dagen per week hard aan het werk.

De weg van een brief

Universele postdienst

In Nederland bezorgen we post voor veel zakelijke klanten. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor de Universele Postdienst (UPD). Dat betekent dat wij alle particuliere post vijf dagen per week moeten ophalen en bezorgen. Daarbij zijn we verplicht 95 procent van deze post de volgende bezorgdag te bezorgen – over 2015 behaalden we een score van 96,4 procent. Ook zijn we verantwoordelijk voor brievenbussen en postkantoren door het hele land. We zijn er trots op deze postdienst voor Nederland te mogen vervullen.

Dit kunnen wij voor je doen

Naast de post op tijd bezorgen bieden we nog veel meer producten en diensten, voor zowel zakelijke klanten als consumenten. En we blijven continu zoeken naar nieuwe, innovatieve oplossingen. Een greep uit ons portfolio.

Brievenbuspakjes

Webwinkeliers kunnen als verzendmethode kiezen voor het Brievenbuspakje. Een handige verpakking voor kleine producten, zoals dvd’s, kleding of chocoladerepen. Het Brievenbuspakje is goedkoper dan een pakket en past door de brievenbus, waardoor de ontvanger niet thuis hoeft te zijn om het aan te nemen.

Direct marketing

Niet alleen de wereld van fysieke post, ook die van online mail kennen we als geen ander. Daardoor weten we precies hoe je als ondernemer je bestaande en potentiële klanten kunt bereiken. Zo bieden we via het klantenvinden.nl een complete service op het gebied van direct marketing: van advies tot effectmeting, van creatief ontwerp tot database-analyse door Cendris, van Facebook-campagne tot fysieke mailing.

Haal- en Brengservice

Flexibele oplossingen maken het iedereen gemakkelijker. Zo hoeven ondernemers hun post en pakketten niet zelf naar een PostNL-locatie te brengen, maar kunnen wij het aan het einde van de werkdag ophalen. Ook bieden we de mogelijkheid post al vóór 8.30 uur te bezorgen.

Huis-aan-huis

We bezorgen post op elk adres in Nederland. Daarom is het verzorgen van huis-aan-huis, zoals folders en catalogi, een logische dienst voor ons. Onze dochteronderneming Spotta is zelfs gespecialiseerd in huis-aan-huis.

Gemakspost

Met Gemakspost bieden we precies wat deze dienst belooft: gemak. Zakelijke klanten leveren hun brieven, pakketten en aangetekende stukken, voor binnen- en buitenland in één partij aan. Wij zorgen vervolgens voor verwerking, frankering en administratie.

Meer weten over onze producten of diensten?

Nieuwe plannen

We zoeken continu naar nieuwe manieren om ons netwerk en onze mensen in te zetten, waarbij we goed luisteren naar de wensen van onze klanten. Zo hebben we in 2015 Track & Check voor brievenbuspost geïntroduceerd, als pilot bij de provinciale verkiezingen. In 2016 willen we deze service uitbreiden naar Track & Trace, waarbij klanten hun poststukken van verzending tot bezorging aan het huisadres kunnen volgen. 

Ook onderzoeken we samen met gemeenten en het bedrijfsleven hoe we een grotere rol in de maatschappij kunnen spelen. We komen met onze bezorgers immers in elke straat van Nederland. Zo draaiden we eind 2015 een proef met enkele postbezorgers in Schiedam. Zij maakten tijdens hun werk foto’s van zaken op straat die de wijk minder leefbaar maakten, zoals afval dat naast ondergrondse vuilcontainers wordt neergezet en beschadigingen in de openbare ruimte, zoals graffiti.

Meegroeien met de wereld om ons heen
Onze verhalen: SMX

Meegroeien met de wereld om ons heen