Rapportage Overkomstduur Pakketten

Wekelijks overzicht van uw verzonden pakketten

Het op tijd bezorgen van uw pakketten is een belangrijke graadmeter van de kwaliteit van onze dienstverlening aan u maar vooral van u aan uw klanten. Wij houden dan ook nauwlettend in de gaten hoe lang uw pakketten onderweg zijn. Voor zakelijke klanten stellen wij wekelijks een gratis overzicht samen.

Voordelen

  • Een duidelijk overzicht van uw zendingen 
  • Direct inzichtelijk hoe lang uw zendingen onderweg zijn

Wat kost het?

Bent u geïnteresseerd in een wekelijkse rapportage? Vraag dan de Rapportage Overkomstduur Pakketten aan bij uw accountmanager. Deze dienst is geheel gratis.

Hoe werkt het?

De Rapportage Overkomstduur Pakketten biedt u een volledig overzicht van de door PostNL verwerkte pakketten ingedeeld naar overkomstduur. Voor het vaststellen van de overkomstduur maakt PostNL gebruik van scans: 

  • De eerste scan van het pakket geldt als startpunt. Deze ‘proof of acceptance-scan’ geldt als bewijs dat PostNL het pakket voor verzending in ontvangst heeft genomen.
    Let op: We gebruiken hiervoor niet de aanmelding bij PostNL (voormelding). Het kan namelijk voorkomen dat het pakket al wel is aangemeld, maar nog niet is aangeleverd in het netwerk van PostNL. 
  • Het eindpunt van de overkomstduur is het moment waarop het pakket wordt aangeboden aan de ontvanger (eerste afleverpoging).

Grafische weergave weekscore Overkomstduur

Rapportage Overkomstduur Pakketten

Bekijk de Leeswijzer Overkomstduur Pakketten voor meer uitleg van de gebruikte termen in uw rapportage.

Verzendstatus volgen

U kunt de verzendstatus van uw pakketten 24 uur per dag, 7 dagen per week inzien via Track & Trace. U kunt hier zoeken op bijvoorbeeld bestemming, postcode of verzendstatus. Uw klant kan zijn pakketten volgen via MijnPakket of de meertalige website internationalparceltracking.com.