Wij zijn PostNL

De onmisbare link voor onze klanten

Wij zijn PostNL. De onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers van post en pakketten. Of het nu online of via onze fysieke netwerken is: wij streven naar een naadloze verbinding. We bieden gemak, controle en betrouwbaarheid voor elke klant: van grote webwinkelier tot consument. En we zijn dichtbij: onze bezorgers komen langs elk adres in Nederland, door weer en wind.

We zijn een bedrijf met drie segmenten, 49.000 medewerkers en ruim tien netwerken in dertien landen. En met onze toegewijde medewerkers, fijnmazige netwerken en innovatiekracht kunnen we onze ambitie waarmaken: om de aanbieder van post- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.

Portfolio & Wereldkaart

Met zorg voor onze medewerkers

Zonder onze mensen is er geen PostNL. Zij zijn de spil van dit bedrijf. Van de vrachtwagenchauffeurs in de vroege ochtend tot de sorteerders in de late avond. Van de callcenter-medewerkers tot de webdesigners. En natuurlijk al onze post- en pakketbezorgers. 

Daarom creëren we een werkomgeving waarin onze medewerkers zich thuis voelen en zich kunnen ontwikkelen. We bieden opleidingen, en creëren nieuwe kansen voor de collega’s van wie we afscheid moeten nemen. We investeren in een duurzame toekomst, voor ons bedrijf en voor de mensen die bij en voor ons werken.

Met zorg voor onze medewerkers

Het beste netwerk

We staan al meer dan tweehonderd jaar midden in de Nederlandse maatschappij. Die maatschappij verandert en onze netwerken veranderen mee. Dankzij geavanceerde IT combineren we onze verschillende netwerken tot één. Zo vinden we de meest efficiënte route voor elk poststuk of pakket, en kunnen we dat bezorgen waar, wanneer en hoe de klant dat zelf wil, of het nou om kleding, een ijskast of verjaardagskaarten gaat. 

En we blijven investeren in onze netwerken, voor brieven en pakketten, binnen en buiten Nederland. Zo introduceerden we de Sorteermachine eXtra (SMX), waardoor we flexibeler en efficiënter post kunnen sorteren én betere kwaliteit kunnen bieden. In 2015 hebben we het achttiende sorteer- en distributiecentrum voor Pakketten geopend. Dit netwerk is schaalbaar, waardoor we de komende jaren groeiende volumes kunnen blijven verwerken, en innovatieve diensten lanceren. Ook zijn we met een 2C-pakkettennetwerk in Italië gestart.

Het beste netwerk

De klant staat voorop

Onze klanten zijn een belangrijke drijfveer in alles wat we doen. Of we nou innovatieve diensten introduceren, een nieuw digitaal platform bouwen of werken aan één klantervaring in het hele bedrijf. We omarmen de kansen die marktontwikkelingen bieden, zoals versnelde groei in e-commerce en technologische vooruitgang. En zorgen zo dat onze zakelijke klanten zich kunnen ontwikkelen en kunnen groeien, en we het alle klanten zo gemakkelijk mogelijk maken.

Denk aan soepele retouroplossingen voor grote internationale webwinkels of maatwerk in direct marketing voor mkb’ers. Deze focus op de klant werpt zijn vruchten af. Zo steeg de klanttevredenheid in 2015 verder. Ook wordt PostNL een steeds sterker merk, en is onze reputatie verder gestegen naar een top-10 positie in Nederland.

De klant staat voorop

Een duurzame toekomst

We komen onze beloftes na. We hebben de afgelopen jaren gebouwd aan een efficiënt, flexibel, klantgericht en financieel gezond PostNL. En dat willen we blijven. Daarom passen we onze organisatie continu aan. Aan de daling die we in de postvolumes verwachten en aan de groeiende Nederlandse en internationale pakkettenmarkt.

Ook hebben we drie groeidomeinen geïdentificeerd, die nauw aansluiten bij onze competenties, met de potentie om ook na 2020 goede resultaten te boeken. Deze strategie, in combinatie met de goede financiële prestaties in 2015, geven ons het vertrouwen dat we het beste uit onszelf kunnen halen, nu en straks.

Duurzame toekomst