Bezorging pakket

Wanneer wordt uw pakket afgeleverd?

Verwacht u een pakketje? Hier kunt u zien wanneer wij uw zending komen bezorgen. Met uw postcode en de barcode van uw pakket kunt u de bezorgstatus van uw pakket controleren. Bent u de eerste keer niet thuis? Dan proberen we het bij uw buren. Of we komen de volgende dag terug.

Verwacht u een pakket uit het buitenland? Kijk dan bij Pakket uit het buitenland.

Bezorging pakket

1e pakketbezorging *2e pakketbezorging
dinsdagwoensdag
woensdagdonderdag
donderdagvrijdag
vrijdagzaterdag
zaterdag**maandag

*Bij standaard pakketten streven wij naar eerste bezorging op de volgende werkdag.

** Bent u niet thuis als wij uw pakket aanbieden op zaterdag? Dan is de 2e poging op maandag.

Niet thuis?

Bent u niet thuis als wij uw pakket bezorgen? Dan vragen wij uw buren om de zending in ontvangst te nemen. Lukt dit ook niet? Dan laat onze bezorger een bericht voor u achter. Hierop vindt u een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op MijnPakket aangeven wanneer onze chauffeur een tweede keer kan langskomen. Op een dag, tijd en locatie die voor u het beste uitkomt.

Naar MijnPakket

Geen bezorging bij buren

Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Vraag dan de afzender om ‘alleen huisadres’ op het pakket te vermelden. Wij bieden het pakket dan alleen bij u aan. Aangetekende pakketten of pakketten met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.

Pakket afhalen bij uw Postkantoor

Lukt het niet om uw pakket af te leveren bij een 2e poging? Dan kunt u met het afhaalbericht de zending ophalen bij uw Postkantoor. U heeft hiervoor drie weken de tijd. Onze medewerkers vragen u bij het afhalen om een legitimatiebewijs.

Vind een Postkantoor

Bezorging pakket bij een Postkantoor

Wilt u liever niet thuisblijven om uw pakket in ontvangst te nemen? Dan kunt u er bij sommige webshops ook voor kiezen om uw zending meteen bij het Postkantoor te laten bezorgen. Of bijvoorbeeld bij uw supermarkt. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Met 2.600 Postkantoren is er altijd één bij u in de buurt.

Vind een Postkantoor

Pakketten uit niet-EU-landen

Verwacht u een pakket uit een niet-EU-land? Dan moet u rekening houden met extra kosten, zoals inklaringskosten, btw of invoerrechten. PostNL doet voor uw zending van buiten de EU douaneaangifte. Wilt u deze kosten niet betalen? Weiger het pakket dan als het door ons wordt aangeboden. Wij sturen de zending dan terug.

Douanerechten, btw of andere invoerheffingenInklaringskosten
EMS-zendingen (Express Mail Service)€ 17,50
Postzendingen€ 13,00

Wilt u weten over welke goederen u douaneheffing, btw of andere belasting betaalt? Kijk dan op de website van de Douane.

Meer over inklaringskosten

Pakket verkeerd bezorgd of zoek

Is een pakket bij u bezorgd, maar bestemd voor iemand anders? Dan kunnen wij bij u aanbellen om het terug te vragen. U kunt ook zelf de klantenservice bellen. Is uw pakket zoekgeraakt? Kijk dan via Track & Trace of en waar de zending is afgeleverd. Of bel met 0900 – 0570 (€ 0,45 per minuut).

Zoek uw pakket met Track & Trace

Klachten over bezorging pakket

Heeft u een klacht over de bezorging van uw pakket? Vul dan een klachtenformulier in. Als u het formulier zo volledig mogelijk invult, dan kunnen wij u klacht beter afhandelen. U krijgt van ons binnen vijf werkdagen een reactie.