Bezorging pakket

Wanneer wordt uw pakket afgeleverd?

Verwacht u een pakketje? Hier kunt u zien wanneer wij uw zending komen bezorgen. Met uw postcode en de barcode van uw pakket kunt u de bezorgstatus van uw pakket controleren. Bent u de eerste keer niet thuis? Dan proberen we het bij uw buren. Of we komen de volgende dag terug.

Verwacht u een pakket uit het buitenland? Kijk dan bij Pakket uit het buitenland.

Bezorging pakket

1e pakketbezorging2e pakketbezorging
maandag*dinsdag
dinsdagwoensdag
woensdagdonderdag
donderdagvrijdag
vrijdagzaterdag
zaterdagmaandag

*Alleen als de webshop deze dienst aanbiedt is de eerste bezorging op maandag. Biedt de webshop deze dienst niet aan, dan is de eerste bezorging standaard op dinsdag.

De tweede bezorgpoging waar en wanneer het u uitkomt

Bent u niet thuis als wij uw pakket bezorgen? Dan bieden wij het standaard aan bij uw buren. Lukt dit ook niet? Dan laat onze bezorger een bericht voor u achter. Hierop vindt u een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kunt u dezelfde dag tot 22.00 uur op MijnPakket aangeven wanneer onze chauffeur een tweede keer kan langskomen. Op een dag, tijd en locatie die voor u het beste uitkomt. U heeft de keuze uit één van de volgende opties: 

  • Bezorging op een andere dag (tot 6 dagen vooruit te plannen).
  • Op dinsdag- of donderdagavond bij u thuis* tussen 18.00 en 21.30 uur (1,95 euro).
  • Bij één van de 2.600 PostNL locaties door heel Nederland. U haalt uw zending vanaf 16.00 uur de volgende dag op.
  • Bij één van de 400 geselecteerde PostNL locaties waar u het pakket vanaf 8.30 uur de volgende dag ophaalt (1,95 euro).
  • Op een ander adres* binnen Nederland, bijvoorbeeld bij familie, vrienden of uw werk. Ook hierbij geldt dat dit tot 6 dagen vooruit te plannen is (1,95 euro).
  • In de Pakketautomaat op het NS-station in Almere.

*Uitgezonderd enkele postcodegebieden
U betaalt gemakkelijk en snel met Microincasso. Door de eenmalige koppeling van uw mobiele telefoonnummer aan uw rekeningnummer voldoet u het bedrag met één simpele klik.

Naar Mijn Pakket

Niet thuis bij de tweede bezorgpoging?

Lukt het niet om uw pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging en hebt u niets ingevuld in MijnPakket? Dan kunt u de zending ophalen bij de PostNL locatie bij u in de buurt. U hebt hiervoor drie weken de tijd. Onze medewerkers vragen u bij het afhalen om een geldig legitimatiebewijs.

Naar MijnPakket Vind een Postkantoor

Bezorgen bij een PostNL locatie

Wilt u liever niet thuisblijven om uw pakket in ontvangst te nemen? Dan kunt u bij sommige webshops tijdens het bestelproces ook ervoor kiezen om uw zending meteen bij een PostNL locatie te laten bezorgen, bijvoorbeeld in uw supermarkt. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Biedt uw webshop deze optie niet? Dan kunt u na de eerste mislukte bezorgpoging met de ‘niet-thuis-code’ aangeven dat u uw pakket wilt ophalen op een PostNL locatie bij u in de buurt. U kunt er ook voor kiezen om uw zending al vanaf 08.30 uur op te halen bij één van de 400 geselecteerde PostNL locaties.

Vind een Postkantoor

Geen bezorging bij buren

Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Vraag dan de afzender om ‘Alleen huisadres’ op het pakket te vermelden. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.

Bekijk hoe laat u onze pakketchauffeur kunt verwachten

Vul hier uw postcode en huisnummer in als u geen Track & Trace-code hebt, maar wel wilt weten hoe laat u de bezorger kunt verwachten.

Pakketten uit niet-EU-landen

Verwacht u een pakket uit een niet-EU-land? Dan moet u rekening houden met extra kosten, zoals inklaringskosten, btw of invoerrechten. PostNL doet voor uw zending van buiten de EU douaneaangifte. Wilt u deze kosten niet betalen? Dan weigert u het pakket als het door ons wordt aangeboden. Wij sturen de zending vervolgens terug.

Douanerechten, btw of andere invoerheffingenInklaringskosten
EMS-zendingen (Express Mail Service)€ 17,50
Postzendingen€ 13,00

Meer over inklaringskosten

Pakket verkeerd bezorgd of zoek

Is een pakket bij u bezorgd, maar bestemd voor iemand anders? Laat ons het weten. U kunt hiervoor bellen naar 0900 – 0990 (0,45 euro per gesprek). Ook kan het zijn dat wij bij u aanbellen om het pakket terug te vragen. 

Is uw pakket zoekgeraakt? Kijk dan via Track & Trace of en waar de zending is afgeleverd. Of bel naar 0900 – 0570 (0,45 euro per minuut).

Zoek uw pakket met Track & Trace

Klachten over bezorging pakket

Hebt u een klacht over de bezorging van uw pakket? Vul dan een klachtenformulier in. Als u het formulier zo volledig mogelijk invult, dan kunnen wij uw klacht beter afhandelen. U krijgt van ons binnen vijf werkdagen een reactie.

Naar klachtenformulier