Stel hier uw vraag

Postbezorging

Alles over postbezorging

Bekijk in het schema hieronder wanneer uw briefpost wordt bezorgd. In het geval van aangetekende post kunt u zelf nagaan waar deze zich bevindt via Track & Trace of via telefoonnummer 0900-0570 (€ 0,45 per minuut).


Brief gepost op*Bezorging voor 18.00 uur op
MaandagDinsdag
DinsdagWoensdag
WoensdagDonderdag
DonderdagVrijdag
VrijdagZaterdag
Zaterdag / ZondagDinsdag

* Bekijk in de Locatiewijzer op welk tijdstip de buslichting van uw brievenbus plaatsvindt of de post wordt opgehaald bij een Postkantoor bij u in de buurt.

Let op: er gelden uitzonderingen voor rouwpost en medische post.

Bezorging brief naar het buitenland
Wilt u weten binnen hoeveel werkdagen een brief verzonden naar het buitenland wordt bezorgd? Bekijk de verzendvoorwaarden per land.       

Bezorging pakket 
Lees meer over Pakketbezorging

Post niet gekregen

Wanneer u een brief niet op de verwachte bezorgdag heeft ontvangen wordt deze normaal gesproken de volgende werkdag bij u bezorgt.

Controle bij verzender 
Ga voor de zekerheid de volgende dingen na bij de verzender:

  • Is de post met PostNL verstuurd?
    De post kan zijn verstuurd door een ander postbedrijf dan PostNL. 
        

  • Is de post voor de lichtingstijd in de brievenbus gedaan?
    Als dit niet het geval is dan komt de post een dag later.

  • Is de post juist geadresseerd? 
    Een brief kan verkeerd bezorgd zijn omdat deze niet juist is geadresseerd.

Bezorging op dinsdag, donderdag of zaterdag
PostNL bezorgt de meeste post op dinsdag, donderdag of zaterdag. Houd hier in afwachting van uw briefpost rekening mee en hoogstwaarschijnlijk ontvangt u de post de volgende dag.   

Klacht indienen
Wanneer u na twee werkdagen uw post nog niet heeft ontvangen kunt u een klacht indienen bij de PostNL Klantenservice per mail of telefoon. Hier kunt u ook terecht voor klachten over het gedrag van een postbezorger. Wij zullen de betreffende medewerker hierop aanspreken.

Let op: PostNL kan niet altijd achterhalen wat er mis is gegaan, omdat alleen pakjes en aangetekende post waar een sticker en volgnummer op zitten kunnen worden getraceerd.   

Verkeerde bezorging

Post ontvangen van iemand anders
Als u post ontvangt die niet voor u bedoeld is, kunt u deze kosteloos aan de afzender retour sturen. Haal met een pen uw adres door en vermeld op de envelop 'Retour afzender'. Doe deze daarna in de brievenbus of geef deze af op het Postkantoor.

Post gevonden op straat
Wanneer u post op straat heeft gevonden willen wij u vragen direct contact op te nemen met de PostNL Klantenservice door te bellen naar 0900 0990 (€ 0,10 per minuut). Wij zullen de post zo spoedig mogelijk bij u ophalen en ervoor zorgen dat de post alsnog goed aankomt bij de geadresseerden.

Portokaart ontvangen 

U heeft een Porten innen kaart ontvangen omdat een poststuk niet voldoende is gefrankeerd. Ga naar postnl.nl/porteninnen om het poststuk te controleren en het resterende bedrag te betalen.