Doorzendservice

Tijdelijk uw post door laten sturen

Het kan gebeuren dat u door omstandigheden even niet op uw eigen adres verblijft. Bijvoorbeeld wanneer u met vakantie bent.

Doorzendservice

Als u in het ziekenhuis wordt opgenomen. Of wanneer u op het huis van een vriend past. Dan kan het vervelend zijn om een tijdje geen post te ontvangen.

Met de Doorzendservice krijgt u op uw tijdelijke adres gewoon uw eigen post in de bus. Zelfs als u tijdelijk in het buitenland woont. Zo hoeft u geen belangrijke post te missen.

Vraag de Doorzendservice direct aan

en laat uw post tijdelijk doorzenden

 

  • Wat kost het?

    Bekijk de tarieven van Doorzendservice.    

    Betaalwijze   
    U kunt  betalen via iDEAL of creditcard.

  • Hoe werkt het?

    De PostNL Doorzendservice kunt u online aanvragen. Binnen 4 stappen heeft u het geregeld:
    • Vul uw gegevens in
    • Geef de periode aan
    • Controleer en betaal uw aanvraag
    • Verzend uw aanvraag

      Na het verzenden van uw aanvraag ontvangt u van PostNL een bevestiging per post en per e-mail.

    • Gebruik als u gaat verhuizen de Verhuisservice
    • Vraag de Doorzendservice minimaal 7 dagen van tevoren aan
    • Per aanvraag kunt u maximaal twee achternamen invullen
    • Als er op uw adres iemand woont met dezelfde achternaam die de post niet wil laten doorzenden, kunt u geen gebruik maken van de Doorzendservice

    Let op: Wanneer u de Doorzendservice heeft aangevraagd, ontvangt u op uw oude adres een bevestigingsbrief van PostNL. Deze brief is de enige correspondentie over de aanvraag voor de Doorzendservice die u vanuit PostNL ontvangt. Mocht u deze service niet zelf hebben aangevraagd of hierover andere correspondentie uit naam van PostNL hebben ontvangen, dan verzoeken wij u om direct contact op te nemen met de klantenservice van PostNL via 0900-0990 en dit te melden.

    Niet alle post wordt doorgestuurd
    Wij kunnen alleen post die door PostNL vervoerd wordt, doorzenden naar het opgegeven nieuwe adres. Post die door andere postbedrijven vervoerd wordt, kunnen wij in de doorzending niet meenemen. Deze post zal dus op uw oude adres bezorgd blijven. Bezorging door PostNL kunt u herkennen aan: frankering met een Postzegel of de Port Betaald PostNL- aanduiding in de rechterbovenhoek.

  • Voorwaarden

    In sommige situaties is het niet mogelijk gebruik te maken van de Doorzendservice. Hier ziet u wat wel en wat niet doorgestuurd kan worden.


    Welke post wordt wel doorgestuurd?

    • Alle post waarop de achternaam die u in de Doorzendservice heeft opgegeven in zijn geheel voorkomt 
    • Alle poststukken die door de brievenbus passen (38 x 26,5 x 3,2 centimeter), en die lichter zijn dan 2kg 
    • De post van een adres in Nederland naar een ander adres in Nederland
    • De post van een adres in Nederland naar een adres in het buitenland
    • Aangetekende post waarbij de doorzending naar een adres binnen Nederland is




    Welke post wordt niet doorgestuurd?

    • Post geadresseerd aan een persoon met een andere achternaam, dan de naam of namen die binnen de Doorzendservice zijn opgegeven
    • Poststukken die groter zijn dan 38 x 26,5 x 3,2 centimeter en zwaarder zijn dan 2kg (Pakketten) 
    • Poststukken die door andere postbedrijven worden gebracht
    • Poststukken gericht aan een postbus kunnen alleen worden doorgestuurd met de Zakelijke Doorzendservice
    • Poststukken gericht aan een NAPO-adres
    • Poststukken die doorgezonden moeten worden vanaf een adres in het buitenland (doorzenden naar een adres in het buitenland is wel mogelijk)
    • Aangetekende post waarbij de doorzending naar een adres buiten Nederland is 
    • Ongeadresseerde post (huis-aan-huis)
    • Gerechtelijke brieven


    Zie ook: Algemene voorwaarden Ontvangersservices 

  • Veelgestelde vragen

    Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Aanverwante producten en diensten

 

Hulp nodig

Stel hier uw vraag