Pakket met betaalservice

Zekerheid van betaling bij het versturen van een pakket

Verstuurt u kostbare goederen? Dan is het fijn als u zeker weet dat PostNL uw pakket pas aflevert wanneer de ontvanger heeft betaald. Als u een pakket met Betaalservice verstuurt, heeft u die zekerheid. PostNL reikt het pakket pas uit als de geadresseerde het door u opgegeven bedrag betaalt. Dat doen we aan de deur.

Betaal

  • We maken het geïnde bedrag (met inhouding van 1% provisie) aan u over
  • We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
  • U ontvangt standaard een verzendbewijs
  • Verhoogde aansprakelijkheid tot € 500,-
  • U kunt uw zending volgen via Track & Trace
  • U ontvangt standaard een handtekening voor ontvangst (digitaal)
  • De ontvanger van een Betaalservice-zending dient deze met gepast geld te betalen
  • Uitsluitend mogelijk binnen Nederland
  • Maximale remboursbedrag is € 1000,- 

Vind een Postkantoor

in de buurt

 

  • Wat kost het?

    Het tarief om een Pakket met Betaalservice te versturen hangt af van het gewicht van de zending.

    Bekijk de tarieven Pakket betaalservice.

  • Hoe werkt het?

    • Formaat en gewicht
      Minimaal formaat: groter dan briefformaat (38 x 26,5 x 3,2 cm) of zwaarder dan maximum gewicht brief (2 kg)
      Maximale formaat voor zending van 0-10 kg: 100 x 50 x 50 cm *
      Maximale formaat voor zending van 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm
      Maximale gewicht: 30 kg
      * Is uw zending 0-10 kg groter dan 100 x 50 x 50 cm, dan betaalt u het tarief van een pakket 10-30 kg
    • Niet adresseren aan een postbus
      U kunt een Pakket met Betaalservice niet adresseren aan een postbus.
    • Frankeren
      U frankeert een Pakket met Betaalservice met prepaidzegels. Deze zegels kunt u kopen op het Postkantoor of bestellen in de online winkel. Naast de prepaidzegels dient u ook de remboursenvelop op uw zending te bevestigen. De Betaalservice-envelop is verkrijgbaar op het Postkantoor.
    • Aanbieden op het postkantoor
      U biedt uw pakket aan op het Postkantoor bij u in de buurt.

       Vind een Postkantoor in de buurt
       
    • Verzendbewijs
      U ontvangt standaard een verzendbewijs.
    • Track & Trace
      U volgt uw pakket online met Track & Trace.
    • Vandaag besteld, morgen in huis
      Als u een pakket verstuurt, streeft PostNL ernaar uw pakket de eerste werkdag na de dag van aanbieding te bezorgen. U volgt uw pakket online met Track & Trace.
    • Tweede afleverpoging
      Als de geadresseerde bij de eerste afleverpoging niet thuis is, proberen we het op een later tijdstip een tweede keer.
    • Handtekening voor ontvangst
      We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst.
    • Afhalen op Postkantoor
      Als aflevering aan de deur niet mogelijk is, kan de geadresseerde binnen 3 weken de zending op een Postkantoor afhalen en betalen. Een Pakket met Betaalservice wordt niet afgeleverd bij de buren.
    • Eenvoudige afhandeling
      PostNL maakt het geïnde bedrag (met inhouding van 1% provisie) aan u over. Het bedrag wordt binnen 10 werkdagen aan u overgemaakt.

Hulp nodig

Stel hier uw vraag