Antwoordnummer

Met een antwoordnummer betalen uw klanten, prospects of relaties geen portokosten. Die betaalt u. Klanten kunnen hun reactie gratis aan u retourneren. Dit kunt u duidelijk maken door de aanduiding ‘Postzegel niet nodig’ te plaatsen. Het effect? Een professionele uitstraling, klantvriendelijk imago en een verhoogde respons op uw mailings.


Antwoordnummer aanvragen

  • Hoge respons
  • Professionele uitstraling
  • Klanten reageren gratis
Direct aanvragen in MijnPost

Nog geen account? Direct aanmaken.

 

Inzicht in uw respons

Heeft u al een Antwoordnummer en bent u
benieuwd naar uw repons? Bekijk dan direct
online uw verbruiksoverzicht in MijnPost.

Inloggen op MijnPost


 

Wat kost het?


Het tarief van een antwoordnummer bestaat uit:

  • Abonnementskosten
  • Tarief per poststuk (afhankelijk van gewicht en/of omvang)
  • Btw over tarieven waarvoor een omzet- of volumedrempel geldt


Bekijk hier de tarieven van een antwoordnummer voor brieven en pakketten.

Postbus1

Hoe werkt het?


Een antwoordnummer is geschikt voor verschillende soorten post en pakketten, Zo kunt u een antwoordnummer gebruiken voor:

  • Aanvraagkaarten
  • Direct mailings en reminders
  • Reserverings- en bevestigingskaarten
  • Reactie-, suggestie- en klachtenkaarten
  • Interne correspondentie
  • Gratis retourneren van producten of goederen

Vormgevingsspecificaties
Voor een snelle en correcte responsverwerking is het belangrijk dat uw antwoordkaarten en -enveloppen voldoen aan onze vormgevingsspecificaties (pdf). Heeft u een afwijkend ontwerp voor uw antwoordkaart of -envelop? Binnen 3 werkdagen test PostNL gratis of uw ontwerp automatisch verwerkbaar is. Neem voor meer informatie contact op met onze PostNL Klantenservice.

Bezorging antwoordstukken
PostNL verzamelt al uw binnenkomende antwoordstukken en stuurt deze binnen 48 uur naar u door. U ontvangt de antwoordstukken, apart van uw gewone post, in een bundel op een postadres naar keuze. Zo houdt u een goed totaaloverzicht van uw mailingresultaten.

Algemene voorwaarden
Bekijk de Algemene Voorwaarden Antwoordnummer (pdf).

Uw antwoordnummerovereenkomst wijzigen of opzeggen?


Verhuizen of ander bezorgadres
Gaat u verhuizen of wilt u uw antwoordstukken liever op een ander bezorgadres ontvangen? Geef uw wijziging door via MijnPost. Nog geen account? Ga dan naar www.mijnpost.nl om een account aan te maken.

Opzeggen van uw antwoordnummer
U kunt uw antwoordnummerovereenkomst opzeggen in MijnPost, mits u hiervoor geautoriseerd bent. Nog geen account? Ga dan naarwww.mijnpost.nlom een account aan te maken.

U kunt uw antwoordnummerovereenkomst ook opzeggen door, uiterlijk vier weken voor het einde van het desbetreffende kalenderjaar, het formulier Opzeggen Antwoordnummer in te vullen en op te sturen naar:

PostNL Marketing & Sales B.V.
T.a.v. PostNL Bussiness Service
Opzeggen Antwoordnummer
Postbus 19100 
2500 CC 's-Gravenhage

Let op! Antwoordstukken die na het beëindigen van uw contract nog binnenkomen, worden aan u doorgestuurd. Voor deze stukken wordt een stukstarief plus een Postzegel 1 in rekening gebracht. Het is dan ook aan te raden om uw klanten tijdig te informeren.

Internationaal Antwoordnummer


Met een International Business Reply Service (IBRS), beter bekend als internationaal antwoordnummer, betalen uw buitenlandse klanten, prospects of relaties geen portokosten. Die betaalt u. Klanten kunnen hun reactie gratis aan u retourneren. Dit kunt u duidelijk maken door de aanduiding 'Réponse payée / postage paid' te plaatsen. Het effect? Een professionele uitstraling, klantvriendelijk imago en een verhoogde respons op uw mailings.

Meer informatie over internationaal antwoordnummer.