Postbus

Een postbusadres geeft uw bedrijf een professionele uitstraling. Alle post, ook aangetekende brieven, pakketten en antwoordstukken, ontvangt u nog vóór uw werkdag begint. Verspreid over heel Nederland zijn er bijna 900 postbuslocaties. Er is dus altijd een postbuslocatie bij u in de buurt.


Postbus aanvragen

  • Uw post voordat uw werkdag begint
  • Al uw post op één locatie
  • Een zakelijke uitstraling
Direct aanvragen in MijnPost

Nog geen account? Direct aanmaken.

 

Een wijziging doorgeven

Heeft u een postbus en gaat u verhuizen? Lees dan meer over het wijzigen of opzeggen van uw postbusovereenkomst.

Lees meer


 

Wat kost het?


Het tarief van een postbus bestaat uit:

  • Abonnementskosten
  • Eenmalig entreetarief


Bekijk hier de tarieven van een postbus.

 

Hoe werkt het?


In uw postbus kunt u bijna alle soorten post ontvangen vervoerd door PostNL, met uitzondering van post met een Betaalservice en Rembourszendingen.

Post vervoerd door andere postvervoerbedrijven ontvangt u slechts in uw postbus indien dit postvervoerbedrijf een overeenkomst is aangegaan met PostNL voor postbusbelevering.*

Grotere pakketten en ruime hoeveelheden post, zoals bundels en zakken, worden apart voor u bewaard. In uw postbus ontvangt u dan een kennisgeving.

*U kunt bij het andere postvervoerbedrijf informeren of dit postvervoerbedrijf een overeenkomst voor postbusbelevering heeft met PostNL.

Postbus aanvragen
U kunt uw postbus direct online aanvragen via MijnPost.

Openingstijden postbuslocaties
De openingstijden variëren per postbuslocatie van 7.30 uur tot 9.30 uur. In de meeste gevallen zijn de postbuslocaties vanaf 8.00 uur geopend.

Bezorging van uw post
Alle post en pakketten die van maandag tot en met vrijdag zijn verstuurd, liggen de volgende dag in uw postbus. Post en pakketten die in het weekend zijn verstuurd, ontvangt u op dinsdagochtend in uw postbus. U kunt uw post en pakketten zelf ophalen, maar wij bezorgen ook graag op uw vestigingsadres met onze Brengservice.

Algemene voorwaarden
Bekijk hier de Algemene Voorwaarden van Postbussen (pdf).

Uw postbusovereenkomst wijzigen of opzeggen?


Verhuizen en nieuwe postbus openen
Gaat u verhuizen en wilt u in de buurt van uw nieuwe adres gebruikmaken van een postbus? Beëindig dan uw huidige postbusovereenkomst en vraag voor de resterende termijn restitutie aan. Sluit vervolgens een nieuwe postbusovereenkomst af.

Verhuizen en postbus behouden
Gaat u verhuizen en wilt u uw huidige postbus blijven gebruiken? Dan raden wij u aan om uw postbus niet op te zeggen, maar gebruik te maken van onze Zakelijke Doorzendservice.

Postbus op een andere naam
Het is mogelijk om uw postbus over te zetten op een andere naam. Dit kost eenmalig € 39,- excl. btw aan administratiekosten. U dient hiervoor het Overdrachtsformulier Postbuscontract in te vullen en op te sturen naar:

PostNL BV
T.a.v. BackOffice
Antwoordnummer 24650 
2490 WB 's-Gravenhage

Opzeggen van uw postbus
U kunt uw postbusovereenkomst opzeggen in MijnPost, mits u hiervoor geautoriseerd bent.
Nog geen account? Ga dan naar www.mijnpost.nl om een account aan te maken.

U kunt uw postbusovereenkomst ook opzeggen door uiterlijk één maand voor de datum van verlenging het formulier Opzeggen Postbus in te vullen en op te sturen naar:

PostNL Marketing & Sales B.V.
T.a.v. PostNL Business Service
Opzeggen Postbus
Postbus 19100
2500 CC 's-Gravenhage 

Een postbusovereenkomst heeft een looptijd van een jaar, ongeacht het moment van opzeggen. Wanneer u gedurende het jaar uw postbus opzegt, ontvangt u geen restitutie.

Let op: indien u uw postbus opzegt kunt u hierop geen services meer aanvragen. Ook komen lopende services zoals de Zakelijke Doorzendservice, Zakelijke Bewaarservice en Brengservice automatisch te vervallen.