Over onze data oplossingen

Wat onze data oplossingen voor u kunnen betekenen

Onze realtime data oplossingen helpen u meer inzicht te krijgen, waardoor u – ook internationaal – uw commerciële diensten en logistieke processen kunt optimaliseren. Eigen data, gecombineerd met onze logistieke kennis en data van betrouwbare partners, zetten wij graag in om u te helpen groeien, efficiënter te ondernemen en uw klanten beter te bedienen.

Onze data oplossingen zijn gebaseerd op een simpele observatie: mensen zijn anders gaan leven, werken, winkelen en kopen. Klanten: 

  • willen meer in controle zijn, 
  • maken steeds meer gebruik van technologie en 
  • oriënteren zich ook over de grens. 

Organisaties kunnen hier op inspelen door hun commerciële diensten en logistieke processen te optimaliseren. Relevante en betrouwbare data spelen hierbij een cruciale rol.

Hoe werkt het?

In de Data Factory kunnen we grootschalig data beheren en verrijken. We sturen voortdurend op ‘the golden record’. U en uw partners krijgen een compleet beeld van uw data en data-mogelijkheden.

De Data Exchange is een veilig platform om data te ontsluiten en uitwisselbaar te maken met behulp van API’s, apps en plugins en op basis daarvan oplossingen te creëren. Met Data Exchange bieden we real-time inzameling en ontsluiting van relevante data. We hebben data-oplossingen die direct bruikbaar zijn binnen software-omgevingen van onze klanten, in de vorm van API’s, apps en plugins. 

Met Data Insights bieden we inzicht in verbetering van conversie, klantbeleving en logistieke efficiency. En bieden we organisaties snel en betrouwbaar inzicht in hoe ze klanten kunnen werven, behouden en beter kunnen bedienen

Tevreden klanten, meer groei, slimmer ondernemen

Onze data oplossingen vergroten het gebruiksgemak van uw e-commerce platform en daarmee de klanttevredenheid. Zo kunt u met de Adrescheck Nationaal adressen automatisch aanvullen in de checkout. Dit geeft uw klant gebruiksgemak en een vertrouwd gevoel, waardoor hij of zij minder snel zal wegklikken zonder een aankoop te hebben gedaan. Bovendien verhoogt u op dat moment uw conversie en verlaagt u het aantal retourzendingen vanwege niet-bestaande of onjuiste adresseringen. Bovendien helpen onze oplossingen u uw bedrijfsprocessen te optimaliseren, waardoor u onderaan de streep slimmer en efficiënter onderneemt.

Neem contact met ons op

Privacy

Een belangrijk thema binnen de ontwikkelingen rond data is privacy. Bij PostNL hebben wij uw privacy en die van uw klanten hoog op de agenda staan. Wij werken dan ook op basis van zes ondubbelzinnige privacy principes. 

De zes privacy principes van PostNL 

  1. We zijn als één PostNL verantwoordelijk voor de bescherming van data en privacy. 
  2. PostNL is transparant over de verwerking van persoonsgegevens en we houden ons hierbij altijd aan de wet. 
  3. PostNL geeft klanten controle over hun persoonsgegevens. Klanten kunnen hun klantprofiel altijd inzien en hun privacyinstellingen aanpassen wanneer ze dat willen. 
  4. PostNL heeft een gestructureerde privacyorganisatie: de Privacy Office. 
  5. PostNL hanteert richtlijnen, zoals de Group Policy Privacy Compliance Customer Data. 
  6. PostNL werkt eraan om klanten in de toekomst altijd om toestemming (opt-in) te vragen om extra persoonsgegevens te mogen opslaan. Met extra persoonsgegevens bedoelen we gegevens die we niet nodig hebben om ons werk voor een klant te kunnen doen of om ons aan de wet te houden.