'Ik vind het echt een cadeautje'

In ons Haagse sorteercentrum organiseerden wij een bijeenkomst met klanten. Ondernemers en onze eigen medewerkers gingen met elkaar in gesprek over ervaringen, verbeterkansen en aandachtspunten voor PostNL. Damir Grcic, manager marketing van PostNL, zei na afloop: 'Ik vind het echt een cadeautje. We hebben twee uur lang gehoord wat goed gaat, maar ook wat er niet goed gaat.'

PostNL Klantpanel

De feedback van het panel

Uit het panel kwam een aantal zaken duidelijk naar voren. Zo missen sommige klanten proactiviteit van onze kant. Er is bij sommige klanten alleen contact met PostNL via de chauffeur en de factuur. En als er contact is, zou het over meer moeten gaan dan alleen over de post en de tarieven. Het panel vindt het verder belangrijk dat we meer meedenken over zakelijke uitdagingen van onze klanten, ook op korte termijn of op kleinschalig niveau. ‘PostNL moet écht een partner zijn die kwaliteit en toegevoegde waarde levert.’ Ook kwam naar voren dat klanten te weinig weten over ons brede aanbod van diensten en producten, zoals onze Postadviestool.

Van contactpersoon tot verbeterd advies

Uiteraard hebben we veel ideeën voor verbeteringen en de optimalisatie van onze dienstverlening. Zo gaan we klanten persoonlijker benaderen en onze brede dienstverlening meer onder de aandacht brengen. We zijn nu bijvoorbeeld heel concreet bezig met een vast contactpersoon voor ondernemers. Het betekent dat ondernemers een vast team aan contactpersonen bij PostNL krijgt, waar hij altijd bij terechtkan. Ook gaan we onze Postadviestool dit jaar verbeteren en versimpelen. Met deze tool adviseren we hoe u zo slim mogelijk uw post kunt versturen. 

Dit zijn een aantal voorbeelden waarmee we binnenkort starten. We vinden het belangrijk dat we het allemaal iedere dag weer een stuk beter doen voor onze klanten. In onze nieuwsbrieven houden wij u graag op de hoogte.