Vesting Finance vindt in PostNL een meedenkende partner:

“Ze hebben ons echt verrast met hun oplossingen voor de toekomst”

Vesting Finance is een snelgroeiende, ambitieuze organisatie op het gebied van credit management. Ze kan het hele proces van ‘order to cash’ voor haar klanten verzorgen, van acceptatie tot facturatie, debiteurenbeheer en incasso. Samen met PostNL gaat Vesting Finance de komende jaren aan de slag met de fysieke én digitale verzending van documenten.

Vesting Finance (landingspagina)

Eén sterke samenwerkingspartner

Michel Dost, manager Inkoop & Contractbeheer: “We zijn de afgelopen jaren enorm gegroeid, mede dankzij overnames. Het resultaat hiervan was dat we op een gegeven moment maar liefst negen verschillende leveranciers hadden voor het verzenden van onze fysieke en digitale uitingen. Deze situatie was verre van ideaal; de werkwijze en aanpak waren niet uniform en bij elke leverancier moesten we onze data ook weer anders aanleveren. Dit alles kostte ons onnodig veel tijd en geld. We organiseerden daarom een aanbesteding om alle uitingen bij één partij te kunnen wegleggen. We zijn nu van negen afzonderlijke leveranciers overgestapt op één sterke samenwerkingspartner en dat heeft zeker voordelen. Kostentechnisch, maar ook organisatorisch - zeker met het oog op de mogelijkheden in de toekomst.”

Verdere verdieping

Als bekende leverancier deed PostNL ook mee aan de aanbesteding. Michel Dost: “PostNL Billing & Document Solutions is al sinds 2005 een relatie van ons, we zetten ze in het verleden voornamelijk in voor het printen en het inpakken van de post. Ik had wel verwacht dat ze hoog zouden scoren in onze aanbesteding, maar ik had niet verwacht dat ze al zo ver waren met de ontwikkelingen en hun Customer Communication Platform. Ze hebben ons echt verrast met deze cloudoplossing en de aansluitende dienstverlening richting toekomst en uiteindelijk kwamen ze ook als beste uit de bus.” 

Joris Kleeven is de projectmanager die zich bij Vesting Finance bezighoudt met de implementatie: “Bij onze keuze hebben we verder gekeken dan alleen de prijs; het ging ons om het totaalplaatje. Al tijdens de aanbesteding ervaarden we PostNL als een zeer professionele partij die mee verandert met de wereld om ons heen. Ze luisterden naar onze wensen en behoeften en speelden daar ook goed op in met de aangedragen oplossingen. Ze begrepen ons verhaal en hebben zich echt in onze organisatie verdiept.”

Samen uitdagingen aangaan

Vesting Finance heeft sinds mei 2016 een nieuwe moederorganisatie: Arrow Global Group. Dit Britse bedrijf heeft de ambitie om de nummer één van Europa te worden en dat vraagt ook het nodige van het dochterbedrijf. Michel Dost: “Daarom is het goed dat we nu een gespecialiseerde partner hebben waarmee we verder de toekomst in kunnen en die mee kan denken met een verdere digitalisering van onze uitingen. Het is nu eenmaal zo dat wij geen liefdesbrieven versturen; niet iedereen zit op een bericht van ons te wachten. Aan de andere kant zijn wij natuurlijk ook geen deurwaarder die op de deur staat te bonken. Vesting Finance zoekt altijd naar efficiënte en effectieve oplossingen voor (klant)communicatie. Samen met PostNL gaan wij de komende jaren ontdekken wat de beste weg is om mensen te bereiken.”

Edward van der Veen, de CFO/COO van Vesting Finance, verwacht daarbij veel van de digitale aanpak van PostNL: “Ik vind het fijn dat we in zee zijn gegaan met de grootste partij in de markt. Dat zie je terug in de oplossingen die ze kunnen bieden, ook voor wat betreft een verdere digitalisering. Ze zijn een goede digitale strategie aan het ontwikkelen met - ook niet onbelangrijk - een goede governance structuur. We verwachten veel van het Customer Communication Platform en hoe we daarmee straks alles kunnen verbinden.”

Dé cloudoplossing voor klantcommunicatie

Ralf Neyzen is bij het project betrokken vanuit PostNL. Hij ziet nog volop kansen voor Vesting Finance en andere bedrijven die veel documenten versturen: “Via onze online cloudoplossing Customer Communication Platform kan Vesting Finance straks ook per document de inhoud én de manier van verzenden aanpassen aan de individuele ontvanger. Of dat nu via post, e-mail, sms of een combinatie daarvan is. In de snel groeiende markt van Customer Communication Management is ons platform een integrale oplossing waar alle kanalen aan zijn verbonden, bijvoorbeeld ook de Berichtenbox van de overheid. Het platform combineert alle kanalen en maakt onderling switchen gemakkelijk. Omdat het een generieke cloudoplossing is, kunnen we nieuwe klanten relatief eenvoudig aansluiten. Bij aanpassingen profiteren ook alle aangesloten klanten direct van de verbeteringen; we hoeven het wiel dus niet telkens opnieuw uit te vinden. De data staat in een private cloud omgeving die veilig binnen Nederland is opgeslagen. Het voordeel is dat de gebruiker zelf niet in hardware en software hoeft te investeren en dat wij zorgen voor het onderhoud en de upgrades. CCP werkt bovendien sneller en goedkoper.”

Benieuwd wat PostNL en het Customer Communication Platform voor uw bedrijf kan betekenen? Ralf en zijn collega’s kijken graag mee welke oplossingen interessant zijn voor uw organisatie. 

Ralf Neyzen
Business Development Manager
Billing & Document Solutions
M +31 (0)6 29527204
ralf.neyzen@postnl.com