Print & Verzend: Document ID

Verifieer de inhoud van uw zending met behulp van het Document ID

Met Print en Verzend Document ID kunt u aantonen welk document u wanneer aan wie verzonden heeft. U heeft hiervoor een MijnPost account nodig.

Uw facturen sneller betaald? Stuur een Aangetekende Aanmaning.

De voordelen van Document ID

  • Altijd inzicht in uw verzonden documenten
  • Eenvoudig aantonen wanneer u welk document aan wie verzonden heeft

Wat kost het?

U betaalt de kosten zoals omschreven bij Print en Verzend. Voor het gebruik van een Document ID betaalt u niets extra’s.

Tarieven Print & Verzend (pdf)

Hoe werkt het

Bij een reguliere Aangetekende brief ontvangt u een verzendbewijs, Track&Trace en Handtekening voor ontvangst. 

Bij Print & Verzend in MijnPost kunt u tevens de inhoud van uw zending verifiëren met behulp van het Document ID. Voor het controleren van uw Document ID heeft u het volgende nodig:

  • Digitale Kopie voor uw Archief
    Voor elke zending die u aanmaakt in Print & Verzend (Brief of Aangetekende Brief), krijgt u direct na verzending de mogelijkheid een digitale kopie voor uw archief te downloaden. Download altijd uw Kopie voor Archief en bewaar deze goed.

  • Document ID
    De Kopie (pdf) krijgt van ons een uniek Document ID. Dit Document ID wordt opgeslagen bij de status van de Verzonden Zendingen in MijnPost. De code vindt u bij: MijnPost > Print & Verzend > Verzonden Zendingen.

    Direct naar Verzonden Zendingen

  • Controletool
    Onderstaande tool controleert of de Document ID van de zending overeenkomt met de Kopie van uw zending. Met de controle tool kunt u aantonen dat het kopie van de inhoud van een specifieke zending, bij de verzenddatum in MijnPost hoort. 

Bekijk de video en ontdek hoe makkelijk Document ID werkt:

Zie ook: