Klantenbestand optimaliseren en uitbreiden

Bereik de juiste doelgroep

Direct mail is persoonlijk en opvallend. Maar hoe komt u aan de adressen van potentiële klanten? PostNL DoelgroepShop biedt u uitgebreide mogelijkheden om een adressenbestand te selecteren dat bij uw doelgroep aansluit. Of uw doelgroep nu bestaat uit consumenten of bedrijven.

Onbezorgbare post voorkomen? Controleer uw eigen klantadressen met behulp van de Postcodetabel.

Uw voordelen

  • Meer bereik met uw mailing
  • Persoonlijk en op naam
  • Consumenten en bedrijven
  • Direct online te regelen

Zo eenvoudig bestelt u doelgroepadressen

  1. Bepaal uw doelgroep
    Selecteer onder andere op leeftijdsklasse, inkomen, branche of aantal werknemers
  2. Kies het gebied van uw doelgroep
    Selecteer op postcode, woonplaats, gemeente of provincie
  3. U kunt aan de slag met uw adressenbestand
    Binnen een uur (op werkdagen) staat het adressenbestand voor u klaar voor gebruik

Naar de DoelgroepShop

Hoe werkt de DoelgroepShop?

Actualiseer uw klantenbestand

Mailt u regelmatig uw bestaande klanten? En ontvangt u veel retouren? Klantbestanden bevatten vaak fouten en verouderen snel. Door verouderde adresgegevens kunt u uw klanten niet meer bereiken. Dit heeft verschillende gevolgen. Denk aan:

  • Inkomstenverlies door uit het oog verloren klanten
  • Goederen op het verkeerde adres bezorgd
  • Onnodige telefoontjes en e-mails naar de helpdesk
  • Postretouren en benodigde herstelinspanningen
  • Imagoschade en irritatie

Gelukkig kunt u hier iets aan doen. In DatakwaliteitShop kunt u uw klantenbestand laten controleren en actualiseren. Maar ook verrijken met nieuwe gegevens. De dienst wordt geleverd door Cendris, 100% dochter van PostNL.

Naar de DatakwaliteitShop

Over Cendris


Logo Cendris

Cendris biedt waardevolle informatie over uw klanten, kanalen en contacten. En adviseert op basis daarvan over de juiste klantcontactstrategie, die gegarandeerd bijdraagt aan een beter resultaat en meer omzet.

Naar Cendris.nl

Cases

Open voor zaken

Een crossmediale campagne rond het 100-jarig bestaan. Een kaart met een foto van een taart wekte de nieuwsgierigheid. Na online de contactgegevens in te vullen, kon men de taart winnen.

PostNL heeft ons echt verrast met hun direct marketingadvies en het resultaat van de campagne.

Pien Rommens , Marketingmanager van Nederlands Openluchtmuseum

Bekijk de Nederlandse Openluchtmuseum case

Meer mogelijkheden voor meer respons

Eerst werd het adressenbestand opgeschoond. Daarna stuurde Philips myshop een selfmailer met maar liefst drie responsmogelijkheden voor een kortingsbon van € 25,-.

De combinatie van media heeft goed gewerkt. De proactieve totaalaanpak van PostNL heeft mij verrast en veel werk uit handen genomen.

Richard Jullien Trip , Productmanager van Philips myshop

Bekijk de Philips myshop case

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Chatten

Start direct een chatgesprek met één van onze adviseurs.

Direct chatten

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Voor vragen over Track & Trace verzoeken wij u te kiezen voor een andere contactoptie.

Direct chatten

We zijn tijdelijk niet bereikbaar via WhatsApp

Videochatten

U kunt ook een chat aangaan door gebruik te maken van videoverbinding.

Direct videochatten