Gouden Foldertips

Een effectieve campagne met deze 20 tips

Met onze 20 Gouden Foldertips zorgt u voor een succesvolle campagne. We geven u er alvast drie. Meer weten of hulp nodig? Wij helpen graag!

Lees meer over folderverspreiding.

De Gouden Foldertips downloadt u gratis. We hebben er alvast drie voor u op een rij gezet.

TIP 1: Je kan maar één keer een eerste indruk maken

We beginnen met een cliché, maar niet voor niets. Ons brein besluit in enkele seconden of het de moeite van de energie waard is. De cover is dus bepalend voor de eerste indruk. 

Op dat ene moment wordt de keuze gemaakt tussen lezen of weggooien. Elimineer daarom overbodige franje en kom met onderscheidende aanbiedingen of zelfs een afwijkend formaat, papier of woordgebruik. Onthoud dat de cover dient om het binnenwerk begeerlijk te maken… en dat de achterkant ook een voorkant is.

TIP 2: Vluchten of aanvallen?

Ondanks alle veranderingen die ons brein tijdens miljoenen jaren evolutie heeft ondergaan, reageert het nog altijd standaard met deze twee opties. Dat zet de bekende AIDA-formule (attention, interest, desire, action) in een ander daglicht. 

Zorg ervoor dat de folder niet aanzet tot vluchten (afkeer) maar tot aanvallen (meer weten). Speel met de verwachting of stel een beloning in het vooruitzicht (‘kijk snel op pag. 3”). Actie die leidt tot transactie. (Postma 2011).

TIP 3: Aanbiedingen zitten in ons bloed

Voor consumenten zijn het vooral de aanbiedingen die het medium aantrekkelijk maken. Voor vrouwen geldt dit nog meer dan voor mannen. De redenen hiervoor liggen in traditionele patronen die lang geleden zijn ontstaan (van der Plas, 2007). 

Vrouwen zijn van oudsher de verzamelaars, wat hen gevoelig maakt voor spaarsystemen en korting. De man is in zijn rol als jager beter tot actie aan te zetten met een (eenmalige) kans of voordeeltje. 

Folderverspreiding aanvragen?

Vraag direct een offerte aan