EU-Pack Special (EPS)

Vergroot uw afzetmarkt binnen de EU

Met EU-Pack Special (EPS) van PostNL verstuurt u pakketten snel, voordelig en met extra zekerheid naar zakelijke én consumentenadressen binnen de Europese Unie.

Pakket versturen naar een land buiten de EU? Ga naar Global Pack.

Voordelen EU-Pack Special

  • Handtekening voor ontvangst
  • Standaard verzekerd tot 500 euro per pakket
  • Meertalige Track & Trace 
  • Kosteloos retour indien onbestelbaar

Wat kost het?

De EPS-tarieven zijn afhankelijk van het totaal aantal pakketten dat u op jaarbasis verstuurt. Verstuurt u meer dan 250 pakketten? Dan krijgt u korting. Neem contact op met uw accountmanager of bel naar 088 - 868 68 68.

Hoe werkt het?

Verzendklaar maken van uw pakketten
U kunt uw EU-Pack Special (EPS) op verschillende manieren verzendklaar maken:

1. In Mijn PostNL

2. In MijnPost

3. Met EPS-barcodesticker

Adresseren van uw pakketten

Let bij de adressering op het volgende:

  • Vermeld het volledige adres van de ontvanger en een Nederlands retouradres
  • Vermelding van het telefoonnummer van de geadresseerde verhoogt de afleverkans
  • Het is niet mogelijk EPS te adresseren aan een postbusnummer. Dit kan wel met een Pakket buitenland met Track & Trace (tot 20 kg)

Aanleveren EPS-pakketten

U kunt uw EPS-pakketten aanbieden bij een Business Point of Postkantoor. Uiteraard kunt u ook gebruik maken van de Haalservice.

Meer over de Haalservice

Meertalige Track & Trace

Onze Track & Trace-omgeving is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Zo kan ook uw internationale klant zijn bestelling op de voet volgen.

Verzendstatus opvragen

  • In de BusinessPortal en via Track & Trace  kunt u kunt op elk moment gedetailleerde informatie opvragen over de verzendstatus en -historie
  • Voor vragen over de verzendstatus kunt u ook contact opnemen met PostNL Customer Service 0900 0990 (45ct/per gesprek)

Bezorgwijze en overkomstduur

Wanneer en hoe uw EPS-zending wordt bezorgd hangt af van bestemming en adres (zakelijk of consument).
PostNL houdt rekening met verschillende voorkeuren en gewoonten. Zo halen consumenten in sommige landen hun pakket op bij een afhaallocatie als ze niet thuis zijn bij de eerste bezorgpoging. In andere landen laten bezorgers een kennisgeving achter voor een tweede bezorgpoging. 

Enkele bestemmingen
Overkomstduur (dagen)
België
1
Duitsland
2
Frankrijk
2 - 3
Spanje
3 - 5
Verenigd Koninkrijk
2 - 3

Bekijk de productkaarten voor een uitgebreid overzicht van bezorgwijze en overkomstduur.

EPS Consumer Delivery
EPS Business Delivery

Schadevergoeding

Bij verlies of beschadiging wordt de werkelijke schade vergoed op basis van de inkoopwaarde (exclusief btw) van de originele factuur tot een maximum van 500 euro per pakket.

Voorwaarden EU-Pack Special

Niet naar postbusadres

Het is niet mogelijk een EPS-pakket te adresseren aan een postbusnummer.

Global Pack in plaats van EU-Pack Special

Pakketten naar Griekenland, Malta, Faeröer Eilanden, Groenland, Andorra, San Marino, Vaticaanstad, Canarische Eilanden, Gibraltar, Kanaaleilanden en de Franse overzeese gebieden kunt u alleen met Global Pack versturen.

Gewicht en afmetingen

  • Maximaal gewicht: 31,5 kg
  • Maximale lengte: 175 cm
  • Maximale breedte: 78 cm
  • Omtrek + lengte maximaal: 300 cm      

Consumentenadres of zakelijk adres

Voor het versturen een pakket naar een consumentenadres (EPS Consumer Delivery) en het versturen naar een zakelijk adres (EPS Business Delivery) gelden andere uitleverspecificaties.

Algemene Voorwaarden Goederenvervoer 2016

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Voor vragen over Track & Trace verzoeken wij u te kiezen voor een andere contactoptie.

Direct chatten

Dit wordt niet getoond

Videochatten

U kunt ook een chat aangaan door gebruik te maken van videoverbinding.

Direct videochatten