Notificatie Service

Uw klant op de hoogte zodra het pakket onderweg is

Met de PostNL Notificatie Service biedt u extra service aan uw klant: hij ontvangt bijvoorbeeld ‘s morgens bericht dat zijn pakket dezelfde dag bezorgd wordt.

Voor deze dienst heeft u een contract nodig. Nog geen klant? Ga dan naar Zakelijke klant worden.

Voordelen van Notificatie Service

  • Meer informatie, meer tevreden klanten
  • Extra contactmoment met de klant
  • Grotere kans dat uw klant thuis is bij bezorging

Wat kost het?

Het versturen van een e-mail-notificatie is gratis. Een sms-notificatie kost € 0,10 per bericht.

Hoe werkt het?

Met de Notificatieservice krijgt uw klant automatisch bericht over de bezorgtijd van het pakket.

Wat staat in het bericht? 

  • Een link naar de persoonlijke online omgeving op postnl.nl waar de klant het precieze bezorgtijdvak kan zien
  • De naam van de afzender 
  • De barcode waarmee de klant meer informatie over het pakket kan opvragen

Wat moet u doen? 

  1. U geeft aan wanneer in het proces u een notificatie-bericht wilt versturen. 
  2. U kiest e-mail en/of sms. 
  3. U voert de tekst van het bericht in. 
  4. U voert een e-mailadres en/of mobiel telefoonnummer in de voormelding in.

Pakketten versturen met Notificatie Service

Om Notificatie Service te gebruiken, heeft u een zakelijk contract bij PostNL nodig. U kunt dan contact opnemen met uw accountmanager om de Notificatieservice aan te vragen.

Zakelijke klant worden

Aanvragen Notificatie Service

Wilt u de Notificatie Service aanvragen? Neem dan contact op met uw accountmanager.

Voorwaarden Notificatie Service

De Notificatie Service is alleen beschikbaar voor zakelijke klanten met een contract. 

Algemene voorwaarden voor goederenvervoer.

Pak 't nieuws

Mis geen enkele update over E-commerce en pakketten met onze nieuwsbrief.