De PostNL Pakketautomaat

24 uur per dag, 7 dagen per week uw pakket ontvangen of verzenden

Met de Pakketautomaat bepaalt uw klant zelf waar en wanneer hij het pakket ophaalt. Op zeven centrale stations in Nederland en op Schiphol Plaza kan dit 24 uur per dag, 7 dagen per week. of retour zendt. Als webwinkel kunt u ook pakketten versturen als de winkels al gesloten zijn.

Voordelen voor uw webwinkel

  • Inspelen op de behoefte van uw klant 
  • Uw klant bepaalt zelf waar en wanneer hij het pakket ophaalt
  • Meer service verhoogt de conversie

Voordelen voor uw klanten

  • Niet afhankelijk van de openingstijden van het Postkantoor
  • 24 uur per dag, 7 dagen per week pakketten ophalen

Direct aanmelden

Wat kost het?

Het gebruik van een Pakketautomaat brengt geen extra kosten met zich mee. U betaalt de gebruikelijke verzendkosten.

Hoe werkt het?

De pakketautomaat is te vinden op zeven grote NS-stations in Nederland en op Schiphol Plaza. Gemakkelijk als klanten onderweg zijn naar werk, school of naar huis. Klanten kunnen ook later, als een eerste bezorgpoging van een pakket mislukt is, online de bezorglocatie veranderen en kiezen voor bezorgen in een Pakketautomaat. 

Komt de klant het pakket niet binnen drie dagen (72 uur) ophalen, dan sturen we het pakket door naar een PostNL locatie in de buurt. De klant wordt hierover ingelicht per sms. Uw klant heeft vervolgens twee weken de tijd om zijn pakket daar op te halen. Daarna sturen we de zending retour naar de afzender.

Bezorgopties integreren in uw webwinkel

De nieuwe bezorgopties maakt u in een handomdraai beschikbaar in uw webwinkel. PostNL biedt kant en klare oplossingen om het aansluiten soepel te laten verlopen.

Direct aanmelden Bekijk de verschillende aansluitvormen

Bezorgopties aanvragen

Verstuurt u meer dan twee pakketten per week en bent u zakelijke klant? Dan kunt u de service Pakketautomaat beschikbaar maken in uw webwinkel.

Direct aanmelden

Minder dan twee pakketten per week

Als u minder dan 2 pakketten per week verstuurt is het voordeliger gebruik te maken van de Online Verzendservice*. 

*Als u gebruikmaakt van de Online Verzendservice is het helaas niet mogelijk om de optie Pakketautomaat te integreren in uw webwinkel.

Pak 't nieuws

Mis geen enkele update over E-commerce en pakketten met onze nieuwsbrief.

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Voor vragen over Track & Trace verzoeken wij u te kiezen voor een andere contactoptie.

Direct chatten

We zijn tijdelijk niet bereikbaar via WhatsApp

Videochatten

U kunt ook een chat aangaan door gebruik te maken van videoverbinding.

Direct videochatten