Retouropties voor uw klanten

Extra service voor u en uw klant, ook in het buitenland

Bij online shoppen hoort ook ruilen en retourneren. Bied uw klanten een stukje extra service met de retour- en afhaalservices van PostNL.

Afhaalservices

Met de PostNL Afhaalservice Basis, Plus en Internationaal biedt u extra service. Wij halen retourpakketten op bij de klant in Nederland en andere landen van de Europese Unie.

Meer over Afhaalservices

PostNL Retourservice

De PostNL Retourservice zorgt voor tevreden klanten: zij kunnen hun online aankoop eenvoudig en kosteloos terugsturen naar een Antwoordnummer via het Postkantoor.

Meer over PostNL Retourservice

Easy Return Service

Vergroot uw kansen in het buitenland met de Easy Return Service van PostNL: in tien Europese landen sturen klanten hun pakket gemakkelijk en kosteloos retour via een postkantoor.

Meer over Easy Return Service

Internationale Retouren

Een gratis retouroplossing zorgt voor grotere respons op DM-acties en een betere aftersales. Gebruik uw Nederlandse Antwoordnummer voor Internationale Retouren (Light en Bulky) tot twee kg.

Meer over Internationale Retouren

Tweede kans met Retourplaza

Sturen uw klanten veel artikelen retour? Retourplaza controleert ze en geeft ze een tweede kans waardoor u profiteert van lagere retourkosten en een hogere opbrengst.

Meer over Retourplaza

Cases

Zorgeloos ontvangen en retourneren

Over de grens inkopen? Voor online kopers is het heel normaal. Maar hoe werkt de logistiek als we iets bij een buitenlandse webwinkel aanschaffen? Alexander van Stijn, Region Manager North Europe van Pinkorblue.nl, en PostNL geven een kijkje achter de schermen.

PostNL biedt de service en snelheid die onze klanten eisen.

Bekijk de Pinkorblue case

Zie ook: