Notificatie Service

Uw klant op de hoogte zodra het pakket onderweg is

Met de PostNL Notificatie Service biedt u extra service aan uw klant: hij ontvangt bijvoorbeeld ‘s morgens bericht dat zijn pakket dezelfde dag bezorgd wordt.

Voor deze dienst heeft u een contract nodig. Nog geen klant? Ga dan naar Zakelijke klant worden.

Voordelen van Notificatie Service

  • Meer informatie, meer tevreden klanten
  • Extra contactmoment met de klant
  • Grotere kans dat uw klant thuis is bij bezorging

Wat kost het?

Het versturen van een e-mail-notificatie is gratis. Een sms-notificatie kost € 0,10 per bericht.

Hoe werkt het?

Met de Notificatieservice krijgt uw klant automatisch bericht over de bezorgtijd van het pakket.

Wat staat in het bericht? 

  • Een link naar de persoonlijke online omgeving op postnl.nl waar de klant het precieze bezorgtijdvak kan zien
  • De naam van de afzender 
  • De barcode waarmee de klant meer informatie over het pakket kan opvragen

Wat moet u doen? 

  1. U geeft aan wanneer in het proces u een notificatie-bericht wilt versturen. 
  2. U kiest e-mail en/of sms. 
  3. U voert de tekst van het bericht in. 
  4. U voert een e-mailadres en/of mobiel telefoonnummer in de voormelding in.

Pakketten versturen met Notificatie Service

Om Notificatie Service te gebruiken, heeft u een zakelijk contract bij PostNL nodig. U kunt dan contact opnemen met uw accountmanager om de Notificatieservice aan te vragen.

Zakelijke klant worden

Aanvragen Notificatie Service

Wilt u de Notificatie Service aanvragen? Neem dan contact op met uw accountmanager.

Voorwaarden Notificatie Service

De Notificatie Service is alleen beschikbaar voor zakelijke klanten met een contract. 

Algemene voorwaarden voor goederenvervoer.