Rembours

Laat uw klant betalen bij ontvangst

Met Rembours biedt PostNL uw klanten een alternatieve betaalmogelijkheid en u de zekerheid dat het pakket pas afgeleverd wordt na betaling.

De voordelen van Rembours

  • Zekerheid voor u en uw klant
  • Betaling aan de deur tot 500 euro
  • Uw geld binnen tien werkdagen op uw rekening
  • Zending volgen met Track & Trace
  • Digitaal verzendbewijs en handtekening voor ontvangst

Wat kost het?

De kosten voor het versturen van een rembourspakket binnen Nederland hangen af van het formaat en het gewicht van de zending. In Mijn PostNL ziet u de verzendkosten op basis van uw contracttarief. Hoe meer pakketten u verstuurt, hoe hoger de korting. 

Eén procent provisie 

Daarnaast betaalt u één procent van het bedrag dat uw klant bij de chauffeur afrekent. Vragen over uw tarief? Neem contact op met uw accountmanager.

Hoe werkt het?

Om gebruik te kunnen maken van Rembours en andere zakelijke verzendopties heeft u een klantnummer nodig. Hiermee kunt u een account aanmaken voor Mijn PostNL.

Naar Mijn PostNL Zakelijke klant worden

Betalen aan de deur: snel en efficiënt

Uw rembourspakket wordt pas overhandigd als uw klant het door u opgegeven bedrag (maximaal 500 euro) heeft betaald aan onze chauffeur. Zendingen met een rembourswaarde van 500 euro of meer worden bij het dichtstbijzijnde Postkantoor of Pakketpunt afgeleverd. Uw klanten betalen het remboursbedrag dan bij het Postkantoor of Pakketpunt in plaats van aan onze pakketbezorger.

Geld binnen 10 werkdagen op uw rekening

PostNL maakt het geïnde remboursbedrag min 1 procent provisie binnen 10 werkdagen aan u over.

Versturen rembourspakketten

Via Mijn PostNL kunt u uw pakketten eenvoudig verzendklaar maken, zendingen voormelden en gemakkelijk labels en remboursformulieren printen.

Aanleveren rembourspakketten

Bied uw rembourspakketten aan bij een Business Point of maak gebruik van de Haalservice.

Vind een Business Point Meer over de Haalservice

Verzendbewijs en -status opvragen

In de verzendmodule kunt u het verzendbewijs van uw rembourszending inzien en downloaden. Track & Trace biedt u op elk moment inzicht in de verzendstatus van uw rembourspakket.

Bezorging rembourspakketten

De geadresseerde moet altijd tekenen voor ontvangst. Uw pakket wordt niet bij buren afgeleverd. Is uw klant bij de tweede bezorgpoging ook niet thuis? Dan kan hij zijn bestelling binnen twee weken ophalen bij het Postkantoor.

Naar Mijn PostNL Zakelijke klant worden

Voorwaarden Rembours