Menu
Bezorgvoorkeuren

Jouw klanten

meer regie geven?

Dat kan met de niet-thuis voorkeur

Nieuw: de niet-thuis voorkeur

Klanten ontvangen pakketten waar ze willen

Jouw klanten zijn natuurlijk ook onze klanten. En die willen steeds meer controle als het gaat om de bezorging van hun pakketten. Daarom introduceren we op 15 februari iets nieuws: de niet-thuis voorkeur. De ontvanger kan daarmee zélf kiezen waar zijn pakketten worden bezorgd als er niemand thuis is.

Welke niet-thuis voorkeur kunnen ontvangers kiezen?

Ontvangers kunnen kiezen tussen drie verschillende voorkeuren waar we al hun pakketten mogen bezorgen als ze niet thuis zijn:

Bij de buren

Bij een PostNL-punt in de buurt

Op een afgesproken plek rond het huis

Wat is een afgesproken plek?

Een afgesproken plek is een plek rond het huis waar het pakket veilig en droog staat. En waar de bezorger makkelijk bij kan. De ontvanger bepaalt zelf welke plek dit is. De ontvanger kan een van de drie standaardopties aanvinken: schuur, tuin of garage. Maar het is ook mogelijk om zelf een plek te omschrijven.


Gefaseerde uitrol

Vanaf 15 februari kunnen ontvangers met een gevalideerd PostNL-account in de bezorggebieden van depots Goes, Leeuwarden, Born & Venlo hun niet-thuis voorkeur doorgeven. De verwachting is dat we vanaf half april de niet-thuis voorkeur gefaseerd landelijk verder uitrollen.


Veelgestelde vragen

Hoe kunnen ontvangers hun niet-thuis voorkeur instellen?

Kan elke ontvanger gebruikmaken van deze niet-thuis voorkeur?

Vanaf wanneer kunnen ontvangers gebruikmaken van de niet-thuis voorkeur?

Mag elk pakketje op de afgesproken plek worden bezorgd?

Volgens track & trace is een pakket bezorgd op de ‘afgesproken plek’, maar daar ligt het volgens de ontvanger niet.