“Kan ik digitaal met mijn

gemeente communiceren?”

Hulp bij digitalisering van communicatie

Communiceren met uw burgers op een manier die zij graag willen. Dat is misschien wel de grootste uitdaging voor een gemeente. En de tijd dat dat alleen per papieren post ging, is voorbij. Er zijn zoveel nieuwe kanalen beschikbaar om mensen te bereiken, dat u misschien door de digitale bomen het bos niet meer ziet. Wij gelukkig wel en we loodsen u er graag doorheen.

Hulp bij digitalisering van communicatie

Communiceren met uw burgers op een manier die zij graag willen. Dat is misschien wel de grootste uitdaging voor een gemeente. En de tijd dat dat alleen per papieren post ging, is voorbij. Er zijn zoveel nieuwe kanalen beschikbaar om mensen te bereiken, dat u misschien door de digitale bomen het bos niet meer ziet. Wij gelukkig wel en we loodsen u er graag doorheen.

Persoonlijke communicatie met burgers

Als u het aan uw burgers vraagt, doen ze waarschijnlijk liever ‘alles online’. Hun WOZ-waarde opvragen en betalen, gemeentelijke belastingen bekijken. Kortom: u wilt uw communicatie snel en doeltreffend inrichten voor verschillende kanalen. Dat kan nu heel makkelijk met een combinatie van fysieke post, e-mail, SMS en WhatsApp bijvoorbeeld.

Berichtenbox

Steeds meer mensen gebruiken de Berichtenbox. Dan weet u zeker dat u uw boodschap op de juiste manier aanbiedt voor verzending via MijnOverheid.nl. Dat kanaal geeft uw burgers de keuze om ‘alles digitaal te doen’ of juist fysiek te houden. Wat u dan weer een besparing oplevert. Digitaal communiceren scheelt een hoop papier, energie en portokosten. Bovendien blijkt dat mensen sneller en beter betalen als ze dat meteen online kunnen doen.

Digitale berichtenbox groot succes voor gemeenten Drechtsteden

In- en uitkomende post

Digitale oplossingen maken het werk in de postkamer makkelijker, sneller en overzichtelijker. Zo kunt u inkomende post volledig automatisch digitaal distribueren en archiveren. In een digitaal archief kunnen medewerkers heel makkelijk informatie terugvinden en toevoegen. Doordat ze vragen van klanten binnen twee seconden kunnen beantwoorden, kunt u wel raden wat er met de klanttevredenheid gebeurt. Ook uw uitgaande post kunt u makkelijker maken door het printen, couverteren en verzenden aan ons uit te besteden.

Multichannel communicatie

Wist u dat een Direct Mailcampagne het meest effectief is als u print en online combineert? Daarom bieden we oplossingen met Direct Mail als basis, gekoppeld aan de online mogelijkheden van vandaag: makkelijk, meetbaar, betaalbaar en resultaatgericht. Samen stellen we de ideale (crossmediale) mix op van marketingmiddelen om uw burgers te bereiken. We zorgen ervoor dat uw fysieke klantcommunicatie juist, volledig, op tijd, zorgvuldig en kwalitatief goed is. Zo kunnen we de volledige campagne voor u verzorgen (van design tot meting achteraf) of een deel ervan, net wat u wilt. We zoeken samen met u naar oplossingen, gericht op lagere kosten, een hogere respons of een extra toevoeging aan het mailpack.