Menu

Gemakspost van PostNL

Al jouw post bij elkaar in één postzak

Met veel plezier verwerken en bezorgen wij sinds 1 februari al je post vanuit het postnetwerk van PostNL. Voor het aanbieden van jouw post maak je gebruik van gemakspost. Dat scheelt je een hoop tijd en moeite.

Wat is gemakspost?

Met gemakspost besteed je een groot deel van de werkzaamheden rond het versturen van post aan ons uit. Je hoeft je post alleen maar in een postzak te doen. En het mag allemaal bij elkaar: brieven naar binnen- én buitenland, pakketten en aangetekende post. Wij zorgen voor de verwerking, brengen eventueel nog een frankering aan en regelen de administratie in Mijn PostNL.

Haalservice

Vanaf 1 februari komt Sandd jouw post niet meer brengen en/of halen. Post die je verstuurt als gemakspost kun je vanaf € 5,25 per keer laten ophalen door PostNL of afgeven bij een PostNL-locatie. Bel met 088 - 868 68 68 om de haalservice aan te vragen.

Online regelen

Als zakelijke klant regel je al je post eenvoudig én gratis online op Mijn PostNL. Met een klantnummer kan je hier direct inloggen, hulpmiddelen bestellen en facturen inzien. Ook kan je hier een klantnummer aanvragen.

Zakelijke hulpmiddelen

Hulpmiddelen zoals postzakken, rode sealbags (voor aangetekende brieven) of elastieken bestel je heel eenvoudig gratis in onze webshop. De levertijd van de meeste artikelen bedraagt 1 - 2 dagen.

Heb je jouw welkomstpakket of hulpmiddelen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze zakelijke klantenservice via 088 ‑ 868 68 68.

Wat je verder nog moet weten

Veelgestelde vragen over gemakspost
Algemene Voorwaarden gemakspost
Facturen en orderbevestigingen
Algemene voorwaarden regeling gebruik hulpmiddelen

Vragen?

Heb je hulp nodig bij de voorbereidingen? Je kunt altijd contact opnemen met je contactpersoon bij PostNL. Heb je die nog niet? Neem dan contact op met onze zakelijke klantenservice.