Menu

Val op bij je klant

Als je dit leest, zijn wij waarschijnlijk bij je opgevallen. Je hebt zelf ervaren hoe het is om een direct mail in je brievenbus te ontvangen. Ben je benieuwd wat de kracht van de brievenbus voor jou kan doen? Laat je inspireren door verhalen van onze klanten:

Val op bij je klant

Als je dit leest, zijn wij waarschijnlijk bij je opgevallen. Je hebt zelf ervaren hoe het is om een direct mail in je brievenbus te ontvangen. Ben je benieuwd wat de kracht van de brievenbus voor jou kan doen? Laat je inspireren door verhalen van onze klanten:

Domino's logoLogo StepsLogo bol.comSchuurman logo

Direct pizza bij Domino's

Domino’s Pizza is met 230 winkels het grootste pizzabedrijf van Nederland. Bekijk hoe wij Domino’s helpen met het drukken en versturen van direct mails (DM’s). In het verleden was direct marketing voor Domino’s erg tijdrovend; adressen en drukbestanden werden met de hand verzameld en aangemaakt. Met ons marketing automation platform is dat verleden tijd. Ons platform automatiseert de selectie van adressen en de aanlevering van de juiste drukbestanden aan de drukker. Zo worden de franchisenemers van Domino’s niet afgeleid van hun corebusiness: pizza verkopen.

Domino’s is erg tevreden met het resultaat. “Het is een efficiëntere manier van werken”, zegt Robin Blickman, Head of Corporate Stores. “De winkels zijn minder tijd kwijt, de drukker krijgt alle bestanden direct in het juiste format aangeleverd en de gegevens zijn accurater. Als er deze week een pizza te laat is bezorgd, krijgt die klant de week erop een DM thuisgestuurd met een leuke aanbieding.”

On- en offline stappen voor Steps

Damesmodeketen Steps riep onze hulp in bij een direct mail voor het Steps Summer Event. Steps richt zich met een nieuwe campagne op betere online zichtbaarheid. Het offline Steps magazine zetten ze stop. Genodigden uitnodigen voor het Summer Event kan niet meer via het magazine.

Wij bedachten een alternatief voor de offline communicatie over het event: een uitnodigingskaart. Het controleren van de adressendatabase, drukken en versturen deden wij ook voor Steps. De kaart ging naar 50.000 adressen in Nederland en 110.000 adressen in België, Frankrijk en Duitsland. Steps is enthousiast over het resultaat. Het Summer Event was mede dankzij de direct mail een groot succes. Volgend jaar herhalen we de actie.

Bol.com brengt offline balletje aan het rollen

Met ruim vijf miljoen klanten en meer dan tien miljoen producten, bedient online retailer bol.com een derde van de consumentenmarkt in Nederland. Bol.com wil nu graag een grotere rol spelen op de b2b-markt.

Wij hielpen bol.com met het bedenken van een DM om hun cadeaukaart als relatiegeschenk te promoten bij bedrijven. We selecteerden 9.000 bedrijven in Nederland en 4.500 bedrijven in België in de gewenste doelgroep en namen bol.com de productie en het versturen van de DM volledig uit handen. “De respons op de mailing is verrassend hoog en het financiële resultaat is voor bol.com zeer bevredigend”, zegt een medewerker van bol.com. Kortom: meer dan de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

Schuurman brengt meer schoenen aan man met Mijn Post

Schuurman schoenen verhoogt met succes zijn conversie door gebruik te maken van  Mijn Post in de PostNL-app. Klanten worden via een activerende link en afbeelding doorverwezen naar de webwinkel. Het resultaat: 


Click-through rate (CTR) afbeelding:40%
Click-through rate (CTR) link:24%
Conversie:10%


Mijn Post combineert de kracht van fysieke post met het gemak van online. Terwijl je klant zijn post ziet in de PostNL-app, kan hij direct gebruik maken van jouw aanbod. Met een activerende link klikt hij direct door naar je webwinkel. Of hij kan een speciale datum of actie direct in zijn agenda zetten. Daarmee verhoog je je conversie met gemiddeld 5-10%.

Interesse? Laat je gegevens achter, dan nemen wij z.s.m. contact op.

optioneel
optioneel