Bezorgvoorkeuren

Jouw klanten

meer regie geven?

Dat kan met bezorgvoorkeuren

Bezorgvoorkeuren

Klanten ontvangen pakketten waar ze willen

Jouw klanten zijn natuurlijk ook onze klanten. En die willen steeds meer controle als het gaat om de bezorging van hun pakketten. Logisch! De niet‑thuis voorkeur helpt daarbij. De ontvanger kan daarmee zélf kiezen waar we zijn pakketten bezorgen als er niemand thuis is. Vanaf 5 oktober voegen we daar ook de standaard bezorgvoorkeur aan toe. Naast een huisadres kan een ontvanger ervoor kiezen om standaard alle pakketten bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt te laten afleveren.

Welke bezorgvoorkeuren kunnen ontvangers kiezen?

Ontvangers kiezen eerst voor hun standaard bezorgvoorkeur. Als ze voor hun huisadres kiezen als standaard bezorgvoorkeur, dan kunnen ze ook nog een keuze maken waar we het pakket mogen bezorgen als ze niet thuis zijn.

1. Standaard bezorgvoorkeur

  • Huisadres
  • Dichtstbijzijnde PostNL-punt

2. Niet‑thuis voorkeur


Veelgestelde vragen

Hoe stelt de ontvanger zijn bezorgvoorkeuren in?

Kan elke ontvanger gebruikmaken van bezorgvoorkeuren?

Hoe past de consument de bezorgvoorkeuren aan? 

Welke standaard bezorgvoorkeuren kan de ontvanger kiezen?

Naar welk PostNL-punt gaat het pakket als mijn ontvanger kiest voor standaard bezorgplaats ‘PostNL-punt’?

Kan de ontvanger zelf kiezen bij wélk PostNL-punt de pakketten worden bezorgd? 

Het pakket van mijn ontvanger wordt tóch op een andere plek bezorgd. Hoe kan dat?

Wat als mijn ontvanger de bezorging wil wijzigen?

Mijn ontvanger heeft in de webshop een specifiek PostNL-puntpunt aangegeven. Volgens zijn of haar PostNL-account gaat het pakket naar dichtstbijzijnde punt. Naar welk punt gaat het dan nu?

Mijn ontvanger heeft een standaard bezorgplaats PostNL-punt ingesteld in zijn of haar PostNL-account. Moeten ze dit ook aangeven bij hun bestelling?

Wat als de ontvanger verhuisd?

Kunnen ontvangers in België ook gebruik maken van bezorgvoorkeuren?