Verdict disputes committee PostNL and pension funds

The Hague – The disputes committee has decided in the case between PostNL and the pension funds about the necessity of top up payments to supplement the coverage deficit. The disputes committee has ruled in favour of the pension funds. The disputes committee rules that top up payments are necessary already, regardless of the question if the pension funds can also recover in time without top up payments. The verdict entails payment of € 84 million by PostNL. In case PostNL would appeal, payment of an additional claim of € 49 million would be suspended.

Kleine zelfstandige ondernemers beschikken over het algemeen niet allemaal over de budgetten om kerstgeschenken aan hun relaties te sturen. Een kerstkaart is een goed en betaalbaar alternatief om rond de feestdagen toch attent te zijn. Uit het onderzoek blijkt dat door het versturen van een kerstkaart 50,4% van de klanten zich meer gewaardeerd voelt. Bovendien vindt een kwart van de ondervraagden dat de kerstkaart een persoonlijkere band creëert met de ondernemer.

Bijna de helft van de ontvangen kerstkaarten blijft gemiddeld drie weken op het bureau van de klant staan. Het versturen van een kerstkaart is daarmee dé manier om een voorkeurspositie te verkrijgen of te behouden.

PostNL is studying the verdict of the disputes committee and will decide later if it will appeal the verdict. PostNL will start further consultation with the pension funds because it aims to continue the cooperation. This is in the interest of all parties concerned.

By the end of the third quarter 2012, the coverage ratio of the main pension fund was 102.2%, including the top up payments considered receivable from PostNL. This is below the minimum requirement of 104.1%.

Reduction of the pension costs and the risk of additional top up payments remain important for PostNL. In addition to consultations with the pension funds, PostNL is also in negotiations with the trade unions.

In case of any discrepancies between the Dutch and English versions of this press release, the Dutch press release prevails.