PostNL meldt vertragingen bij bezorgen examenpost
Den Haag, 8 juni 2021 - PostNL heeft vandaag twaalf scholen moeten informeren dat de bezorging van een deel van hun examens is vertraagd. Dit wordt veroorzaakt door een groter aantal zendingen dan verwacht en de kortere tijd die beschikbaar is voor de bezorging. PostNL staat in nauw contact met de betreffende scholen, de VO-Raad en het ministerie van OCW en zoekt met hen naar oplossingen om de gevolgen zo veel mogelijk te beperken.
Inmiddels hebben circa 1170 middelbare scholen hun examens inclusief tweede correctie voltooid. Zij kunnen hun leerlingen volgens planning aanstaande donderdag informeren over de resultaten. PostNL heeft twaalf scholen moeten laten weten dat er sprake is van vertraging of vermissing van eindexamens voor enkele vakken. Deze scholen melden dit bij de Onderwijsinspectie, die verdere instructies zal geven. In totaal bezorgt PostNL dit jaar 80.000 zendingen met meer dan een miljoen examens van 200.000 kandidaten in heel Nederland.
Resi Becker, directeur Mail Nederland: “Ik vind het heel erg dat sommige leerlingen langer moeten wachten op hun cijfers, of misschien buiten hun schuld herexamen moeten doen. We weten allemaal hoe spannend het is om het verlossende telefoontje te krijgen. We vinden het heel vervelend dat deze bezorging niet overal goed is gegaan. We nemen extra maatregelen en werken dag en nacht door om de examenzendingen zo snel mogelijk te kunnen bezorgen.”
PostNL roept scholen op om in het tweede en derde tijdvak de instructies van de VO-Raad voor verzending nauwgezet te volgen. Zo is er bijvoorbeeld een speciale examenenvelop en -zegel, zodat de zending in het juiste proces komt. Verder blijft het advies aan de scholen om voor de zekerheid altijd een kopie te maken van de examens.
About PostNL
We are PostNL, the mail and logistics solutions provider for all. With our mail and parcel deliverers who get everywhere, our 5,500 PostNL locations, 11.000 mail boxes and 517 automated parcel lockers, we are always nearby. We aim to be our customers’ favourite deliverer by making it as easy as possible for them to send and receive parcels and letters. Our over 35,000 people are right at the heart of society. On weekdays, we deliver an average 1.1 million parcels and 7.4 million letters across the Benelux region. Our focus is on quality for our customers, creating opportunities for our people and adding value for our stakeholders through growth, digitalisation and sustainability initiatives.
We optimise and support our physical networks by using smart digital solutions and launching new propositions that create value for our customers. We build long-lasting working relationships by acting as a good employer and client for everyone who works for and with us. To make our deliveries as sustainable as possible, we cover a lot of kilometres on foot or by bicycle or e-bike, provide innovative city logistics, use cleaner fuels, and use electric vans and light electric trucks. PostNL NV is a listed company with revenues of €3.1 billion in 2022, 61% of this derived from e-commerce. We provide deliveries of mail and parcels, logistics solutions for e-commerce, and cross-border solutions.