Menu

Veelgestelde vragen

Bezwaar maken tegen inklaringskosten

Zijn de inklaringskosten volgens jou onterecht? Of klopt de berekening niet? Dan kun je twee dingen doen:

1. Zending weigeren

 
Zie je het überhaupt niet zitten om inklaringskosten te betalen? Dan is dit de beste optie voor jou. We sturen de zending dan terug naar de afzender en jij hoeft niets meer te betalen.
 
Een zending weigeren doe je als volgt:
  1. Ga naar track & trace
  2. Vul de barcode van de zending in en je postcode
  3. Klik op ‘Ik ben het niet eens met de kosten’
  4. Klik op ‘Pakket terugsturen’
  5. Klik op ‘Bevestigen’

2. Zending accepteren en bezwaar maken

 
Ben je het niet eens met de inklaringskosten, maar wil je de zending wél in ontvangst nemen? We vragen je dan om de inklaringskosten wel te betalen, zodat wij de zending alvast bij je kunnen bezorgen. Daarna kun je bezwaar maken (tot vier weken na ontvangst van de zending).
 
Bezwaar maken kan door een brief of e-mail te schrijven. 
 
Daarin zet je: 
  • de barcode van je pakket 
  • waarom je het niet eens bent met de aangifte 
  • je naam, adres en handtekening
 
Dit moet je ook meesturen: 
  • een kopie van je (internet)bestelling en een kopie van je betaalbewijs
 
Kies je voor een brief? Dan kun je die sturen naar dit adres: 
 
PostNL Pakketten
T.a.v. KR-ScIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

Heb je al betaald en wil je alsnog bezwaar maken?

Anderen bekeken ook: