Menu

Veelgestelde vragen

Tijdelijke toeslag bestemmingen buiten Europa

Deze veelgestelde vragen zijn bestemd voor consumenten en klein zakelijke ondernemers die hun internationale zendingen aanbieden bij onze PostNL-punten of via jouw.postnl.nl. De Corona maatregelen die wereldwijd worden genomen hebben impact op onze internationale dienstverlening. Op een aantal bestemmingen bezorgen we helemaal niet meer en voor andere bestemmingen bieden we alternatief transport. Daar zitten vaak andere kosten aan vast. We zijn daarom genoodzaakt op per 17 april een tijdelijke toeslag te rekenen voor zendingen met bestemmingen buiten Europa (tariefzone Rest of World).

Veelgestelde vragen toeslag voor bedrijven

Algemeen

Wat is de toeslag die ik nu moet betalen?

Waarom betaal ik ineens extra voor mijn zending naar het buitenland?

In welke landen bezorgen jullie helemaal niet meer?

Hebben andere postbedrijven in de wereld hier ook mee te maken?

Geldt deze toeslag voor alle internationale zendingen?

Waarom betaal ik ook meer voor een verzekerd pakket binnen Europa?

Welke alternatieve vormen van transport gebruiken jullie precies?

Loopt mijn zending nu vertraging op?

Tot wanneer geldt deze toeslag?

Is de toeslag voor alle zendingen gelijk?

Frankeermachine

Geldt de toeslag ook voor post gefrankeerd met een frankeermachine?

Hoe wordt de toeslag in dat geval in rekening gebracht?

Anderen bekeken ook: