Menu

Veelgestelde vragen

Post zonder track & trace niet bezorgd

Verwacht je een brief, krant, tijdschrift, brievenbuspakje of ander poststuk zonder track en trace code? En heb je deze post (nog) niet ontvangen? De meest gestelde vragen en antwoorden vind je hier.

Heeft je poststuk wel een track en trace code? Ga dan naar de pagina Pakket of post met track & trace code niet bezorgd.

Wanneer bezorgen we je post?

Gewone post bezorgen we meestal op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Ook brievenbuspakjes worden samen met de gewone post bezorgd. Af en toe raakt post vertraagd, bijvoorbeeld door drukte of een technische storing. Maar we bezorgen uiterlijk binnen vier bezorgdagen.

Nog geen post, maar wel een foto in de PostNL-app?

We maken de foto’s aan het begin van het sorteringsproces. Het kan gebeuren dat er daarna vertraging bij het bezorgen ontstaat. Daardoor zie je soms al wel een foto in de app, maar komt de post zelf toch wat later.

Na vier bezorgdagen nog geen post?

Wat vervelend! We bezorgen elke week 35 miljoen poststukken zonder track en trace, en dat gaat bijna altijd goed. Maar heel soms raakt er wel eens een poststuk kwijt.  We kunnen dan helaas niet onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Post zonder track & trace kunnen we namelijk niet volgen in onze systemen.
 
Ben je de afzender van de post? Controleer dan het adres van de ontvanger. Het komt weleens voor dat een adres niet klopt of niet meer bestaat. Als afzender kun je dit controleren door de postcode en het huisnummer in te vullen via Adres zoeken.

Rouwpost niet bezorgd

We behandelen rouwpost altijd met extra zorg. Daarom is het des te vervelender als het mis gaat met de bezorging van dit soort poststukken. Neem direct contact op via het telefoonnummer op de pagina Bezorging van rouwkaarten.

Post met (emotionele) waarde niet bezorgd

Verwacht je een verjaardagscadeau of ander vorm van (emotioneel) waardevolle post? En zijn de vier bezorgdagen voorbij? Wat vervelend. Neem onder aan de pagina contact op met een medewerker via Daan, dan zoeken we samen naar een geschikte oplossing.
 
Bij waardevolle post kun je overwegen om aangetekend te versturen. We kunnen je post dan altijd volgen. En je krijgt een bevestiging wanneer de post ontvangen is. 

Post vaker niet bezorgd

Komt het vaker voor dat je post niet bezorgd wordt? Wat vervelend. Neem onder aan de pagina contact op met een medewerker via Daan, dan zoeken we samen naar een geschikte oplossing.

Anderen bekeken ook: