Menu

Veelgestelde vragen

Track & Trace-code werkt niet

Heb je problemen met je Track & Trace-code? Dan kun je het volgende doen:

Track & Trace-code en postcode juist ingevuld?

Dan is je pakket (of aangetekende post) waarschijnlijk nog niet bij PostNL. Mogelijk heeft de afzender het nog niet verstuurd. Of het gaat om een pakket uit het buitenland dat nog niet in Nederland is aangekomen of bij de douane is. Je kunt dan ook proberen om de code in te vullen op onze internationale Track & Trace website. Goede kans dat hier al wel informatie te vinden is.

Tip: werkt je niet-thuiscode niet? Dan kun je ook de oorspronkelijke Track & Trace-code invullen.

Waar moet je op letten bij het invullen?

  • Vul de code in zonder spaties
  • Vul de postcode van de ontvanger in (dus niet die van de afzender)
  • In het geval van een binnenlands pakket (of aangetekende post) begint de code meestal met het cijfer 3 en de letter S, gevolgd door een aantal letters en cijfers. Bijvoorbeeld: 3SABCD1234567
  • Een niet-thuiscode begint met KG, gevolgd door een aantal cijfers. Bijvoorbeeld: KG123456

Anderen bekeken ook: