back

Ik heb een andere vraag

Pakket beschadigd

Vervelend om te horen dat uw pakket is beschadigd. Hieronder leest u wat u in dit geval kunt doen.

Bent u de ontvanger?

Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat u het pakket beschadigd heeft ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal, dus het is erg belangrijk dat u deze bewaart.

Bent u de afzender?

Of u in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen. 

Onverzekerd verstuurd 

Onverzekerde pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. U kunt de schade uiteraard wel bij ons melden met behulp van onderstaande contactopties. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Verzekerd verstuurd 

Als u het pakket met een van de volgende verzendopties heeft verstuurd, komt u mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding: 

  • Aangetekend 
  • Verzekerservice 
  • Betaalservice 

De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud van het pakket en de gekozen verzendoptie.

Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet u de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). U kunt hiervoor de onderstaande contactopties gebruiken.

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Het is op dit moment erg druk. De wachttijden zijn daardoor langer dan dat u van ons gewend bent. Blijf wachten of probeert u het op een later moment opnieuw.

Het formulier wordt geladen

Klantenservice Consument

0900 0990 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN