back

Ik heb een andere vraag

Hoe kan ik voorkomen dat mijn zending vertraagt en dat de door mij ingevoerde goederen correct worden ingeklaard door PostNL?

De invulling van de postale bescheiden zijn in het algemeen onvoldoende om direct de vereiste douaneaangifte door te voeren. Dit heeft tot gevolg dat er extra handelingen op uw zending van toepassing zijn en dat vertraging onoverkomelijk is. Om dit te voorkomen kunt u vooraf u leverancier/afzender verzoeken om de nog te versturen zending zo compleet mogelijk in het land van verzending te laten aanbieden en wel als volgt:

  • laat (commerciële-)facturen of andere betalingsbewijzen altijd in minimaal tweevoud aan de buitenkant van uw zending aanbrengen;
  • verzoek uw leverancier/afzender op de factuur of het betalingsbewijs de aan de goederen gekoppelde goederencode (zes cijferig niveau) hierop te vermelden; 
  • bent u in het bezit van een btw-identificatienummer (voor zakelijke klanten), laat ook deze op de factuur of het betalingsbewijs opnemen; 
  • laat uw leverancier de postale bescheiden zo compleet en duidelijk mogelijk invullen onder vermelding van de juiste transactievermelding en met verwijzing naar de hiervoor vermelde gedachtestreepjes.

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Het is op dit moment erg druk. De wachttijden zijn daardoor langer dan dat u van ons gewend bent. Blijf wachten of probeert u het op een later moment opnieuw.

Het formulier wordt geladen

Klantenservice Consument

0900 0990 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN