back

Ik heb een andere vraag

In het verleden ontving ik mijn zending(en) zonder dat ik inklaringskosten aan PostNL hoefde te betalen, en nu moet ik ineens betalen. Waarom is dit?

U heeft een zending van buiten de Europese Unie (of in bepaalde gevallen binnen de Europese Unie) ontvangen waarop douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn. PostNL doet voor uw zending(en) douaneaangifte en int hierover de verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen. Voor 9 januari 2005 werden deze kosten geheel door PostNL gedragen. Door stijging van deze kosten is PostNL genoodzaakt om, zoals bij andere logistieke vervoerders al langer gebruikelijk is, aan u een bijdrage in de kosten in rekening te brengen.

Neem contact op

Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Het formulier wordt geladen

Klantenservice Consument

0900 0990 (45 ct/per gesprek)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Klacht, vraag of suggestie

Gebruik hiervoor het contactformulier.
U ontvangt dan binnen twee werkdagen een reactie.
Kies overdag voor vragen en informatie één van de andere kanalen. Onze medewerkers staan dan direct voor u klaar.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN