Menu
back

Ik heb een andere vraag

Kan ik voorkomen dat ik inklaringskosten moet betalen?

U kunt alleen voorkomen dat u inklaringskosten moet betalen door de zending niet in ontvangst te nemen. Als u het bedrag niet wilt betalen, dient u bij aanbieding door PostNL de zending direct te weigeren. De zending wordt dan gelijk retour afzender verzonden of vernietigd, afhankelijk van de wens van de afzender. De verplichting tot het betalen van de douanerechten, btw en/of andere invoerheffingen en de inklaringskosten vervalt dan. 
Voor eenmaal geaccepteerde zendingen zijn zowel de douanerechten, btw en andere invoerheffingen als de inklaringskosten verschuldigd. 

Meer informatie over inklaringskosten

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Deze berichten kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacy verklaring

Met Barcode binnen Nederland

Pakketten binnen Nederland

Met barcode van Nederland naar het buitenland

Pakketten van en naar het buitenland

Met Barcode van het buitenland naar Nederland

Briefpost, Rouwpost of Verhuis-, Bewaar- of Doorzendservice

Zending zonder barcode en overige vragen

Overig

Klantenservice Consument

088 - 22 55 555
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacy verklaring.