back

Ik heb een andere vraag

Waarom moet ik inklaringskosten betalen?

In Nederland is PostNL door de overheid aangewezen om voor uw pakket douaneaangifte te doen en de hierover verschuldigde douanerechten, btw en andere invoerheffingen bij u te innen. Het doen van aangifte brengt kosten met zich mee, daarom wordt aan u als geadresseerde een bijdrage in de kosten in rekening gebracht, zoals bij andere internationale vervoerders al langer gebruikelijk is.

In veel landen voert de lokale douane de inklaring uit en niet de postorganisatie. Om deze reden zijn de kosten voor inklaring niet opgenomen in de verzendkosten die de afzender betaalt. Portokosten is het bedrag dat de afzender betaalt voor het versturen van een pakket vanuit het land naar Nederland.

Meer informatie over inklaringskosten

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Het formulier wordt geladen

Klantenservice Consument

0900 0990 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Klacht, vraag of suggestie

Gebruik hiervoor het contactformulier.
U ontvangt dan binnen twee werkdagen een reactie.
Kies overdag voor vragen en informatie één van de andere kanalen. Onze medewerkers staan dan direct voor u klaar.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN