Menu
back

Ik heb een andere vraag

Wanneer komt een portincident op mijn factuur te staan?

Wanneer u afzender bent van een ongefrankeerd poststuk, dan wordt allereerst gekeken of u klant bent bij ons én beschikt over een debiteurennummer. Dit wordt gecontroleerd op basis van uw adres. Als u klant bent bij ons, dan wordt de onderfrankering verrekend op uw factuur. Bent u geen klant bij ons, dan ontvangt u een portokaart van ons. Is het ondergefrankeerde poststuk gefrankeerd met postzegels, dan ontvangt u van ons altijd een portokaart en kan het bedrag niet op uw factuur worden verrekend.

Belangrijk: heeft u een betalingsherinnering gehad?

Dan kan het zijn dat de datum die op uw kaartje staat niet overeenkomt met de datum op uw eerste 'Oeps, te weinig postzegels' kaart. Onze excuses. Als de betaalcode op beide kaartjes hetzelfde is, weet u dat het om dezelfde portokosten gaat. Heeft u deze portokosten inmiddels al betaald? Dan hoeft u verder niets te doen.

Neem contact op

Neem direct contact op met PostNL

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs.

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacy verklaring

Direct chatten

Klantenservice Zakelijk

088 868 68 68 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.00 tot 19.00 uur.

Contact

Ik heb een vraag

Ga naar Vraagformulier.

Ik heb een klacht

Ga naar Klachtenformulier.

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacy verklaring

Adres

Postbus 19100 2500 CC
DEN HAAG

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacy verklaring

WhatsApp met PostNL

Start een WhatsApp gesprek