back

Ik heb een andere vraag

Niet thuis bij bezorging pakket

Bent u niet thuis als we uw pakket komen bezorgen? Of heeft u de bezorger gemist? Dan kunt u het volgende doen:

Eerste bezorgpoging moet nog plaatsvinden

Vaak is het mogelijk om nog vóór de eerste bezorgpoging een ander bezorgmoment te kiezen. Bekijk hoe u dit kunt doen.

Niet thuis bij eerste bezorgpoging

Dan probeert de bezorger uw pakket af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ bij u achter. Met deze code kunt u een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22.00 uur. Als u niets doet, komen we op de volgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer bij u langs.

Niet thuis bij tweede bezorgpoging

Ook dan laat de bezorger een kaartje bij u achter. Hierop staat waar u uw pakket kunt ophalen. Deze informatie vindt u ook in Track & Trace en in de PostNL-app.

Pakket afgeleverd bij een PostNL-locatie?

We bewaren uw pakket twee weken voor u op de PostNL-locatie. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Het is op dit moment erg druk. De wachttijden zijn daardoor langer dan dat u van ons gewend bent. Blijf wachten of probeert u het op een later moment opnieuw.

Het formulier wordt geladen

Klantenservice Consument

0900 0990 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN