back

Ik heb een andere vraag

Wat als ik niet thuis ben om mijn pakket in ontvangst te nemen?

Bent u niet thuis als we uw pakket komen bezorgen? Kies dan zelf waar en wanneer u uw pakket wilt ontvangen. U ziet de mogelijkheden voor het wijzigen van de bezorging in de Track & Trace omgeving.

U kunt kiezen voor:

  • bezorging op een ander moment (overdag of ‘s avonds) 
  • bezorging bij uw dichtstbijzijnde PostNL-locatie

Zodra wij uw pakket hebben ontvangen van de afzender (meestal in de avond), kunt u uw keus aan ons doorgeven. Dit kan tot uiterlijk 6:00 uur s’ ochtends op de dag van bezorging.

Kies uw bezorgmoment

Bezorger gemist?

Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor u achter. We komen standaard de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket. U kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. U kunt uw keus tot 22:00 uur aan ons doorgeven. 

Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor u op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna sturen we het terug naar de afzender. 

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als u uw pakket ophaalt, anders mogen wij het pakket niet aan u meegeven.

Neem contact op

Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers.

Het formulier wordt geladen

Klantenservice Consument

0900 0990 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Klacht, vraag of suggestie

Gebruik hiervoor het contactformulier.
U ontvangt dan binnen twee werkdagen een reactie.
Kies overdag voor vragen en informatie één van de andere kanalen. Onze medewerkers staan dan direct voor u klaar.

Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN