Veelgestelde vragen

Pakket of post uit het buitenland niet ontvangen

Heb je iets verstuurd naar het buitenland, maar is het niet bezorgd bij de ontvanger? Kijk dan eerst even op onze internationale track & trace-website voor de laatste informatie over je post of pakket. Verwacht je een pakket uit het buitenland? Volg dan je pakket via onze pagina pakket ontvangen uit het buitenland. Daar vind je ook meer informatie over douanezaken en inklaringskosten.

Mogelijke oorzaken van vertraging

Het kan even duren voordat je post of pakket gescand is en je iets ziet in track & trace. Daarnaast kan je pakket vertraagd zijn door:
  • Verboden goederen of stoffen in je pakket. De douane kan dit (gedeeltelijk) in beslag nemen. Hier ontvang je bericht over. Bekijk hier wat je wel en niet mag versturen
  • Verdachte inhoud van je pakket. De douane start dan een onderzoek. 
  • Willekeurige douanecontroles.
  • Vertraging bij de postorganisatie in het buitenland door bijvoorbeeld stakingen, weeroverlast, enzovoort.

Status afgeleverd, maar toch niet ontvangen?

Vervelend dat de ontvanger je pakket niet heeft gekregen. Hebben de buren of huisgenoten ook niets ontvangen? Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten. Onze contactopties vind je onderaan deze pagina.