Menu

Veelgestelde vragen

Pakket beschadigd

Vervelend om te horen dat jouw pakket is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dit geval kunt doen.

Ben je de ontvanger?

Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het pakket beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal, dus het is erg belangrijk dat je deze bewaart.

Ben je de afzender?

Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.

Onverzekerd verstuurd

Onverzekerde pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden met behulp van onderstaande contactopties. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Verzekerd verstuurd

Als je het pakket met een van de volgende verzendopties heeft verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:

  • Aangetekend
  • Verzekerservice
  • Betaalservice

De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud van het pakket en de gekozen verzendoptie.

Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Je kunt hiervoor de onderstaande contactopties gebruiken.

Anderen bekeken ook:

Neem contact op


Chat met de Klantenservice van PostNL

Chatten

Chat live met een van onze supportmedewerkers

Chatten

Deze berichten kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Klantenservice Zakelijk

088 - 868 68 68
Op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur.



Contact

Ik heb een vraag

Ga naar Vraagformulier.

Ik heb een klacht

Ga naar Klachtenformulier.

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Adres

Postbus 19100
2500 CC DEN HAAG

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.


Whatsapp

Start een WhatsApp gesprek