Menu

Veelgestelde vragen

Pakket niet bezorgd

Is je pakket nog niet bezorgd? Dan kun je het volgende doen:

1. Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender. Ben jij de afzender? Je vindt de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt wanneer je jouw pakket afgeeft op een PostNL-punt.

Gaat het om een pakket uit of naar het buitenland? Bekijk dan onze servicepagina over het buitenland.

2. Heeft je pakket de status 'Bezorgd'?

Dan is het pakket waarschijnlijk bezorgd bij de buren. De postbezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd. Het kan ook zijn dat een huisgenoot je pakket heeft aangenomen.

Heeft je pakket een andere status?

Wacht voor alle zekerheid nog even af. Pakketten bezorgen we normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Goede kans dus dat je pakket alsnog wordt bezorgd.

3. Na 2 bezorgdagen nog geen pakket?

Dan kun je als afzender contact opnemen onderaan deze pagina. Onze chatbot helpt je verder bij vragen of klachten en kan je doorverbinden met een echte collega. Als het nodig is, starten we in sommige gevallen een onderzoek.

Ben je de ontvanger? Vraag dan de afzender om contact met ons op te nemen.

Anderen bekeken ook: