Menu

Post tijdelijk op een ander adres ontvangen?

Zo geregeld met de doorzendservice

Door de maatregelen van de overheid tegen corona is een deel van de PostNL-punten tijdelijk gesloten. Kun je niet bij je postbus omdat jouw PostNL-punt dicht is? Vraag dan tijdelijk de doorzendservice aan. Dan sturen we de post van je postbus door naar een ander adres tot het moment dat de lockdown is opgeheven en het PostNL-punt weer opengaat. Dat kan naar alle adressen binnen Nederland. Zo mis je geen belangrijke post.

Voordelen doorzendservice

  • Geen belangrijke post missen
  • Zelf het adres kiezen waar je post wordt bezorgd
  • Doorzenden stopt als de lockdown is opgeheven en het PostNL-punt weer opengaat (de termijn staat nu op uiterlijk 31/12/2021).

Hoe werkt het tijdelijk doorsturen van post?

Alle post en aangetekende zendingen waar je postbusnummer op staat, sturen we door naar het opgegeven adres. Ongeacht de bedrijfsnaam die op de post staat. Let op: vanaf het moment dat je de doorzendservice aanvraagt, duurt het maximaal 2 dagen voordat je post op de deurmat van het nieuwe adres valt. De post die in die 2 dagen naar je postbus wordt gestuurd, bezorgen we ook op het nieuwe adres. Alleen wel met een kleine vertraging.

Heb je een brengservice op je postbus? Dan hoef je geen doorzendservice aan te vragen. We brengen de post dan gewoon bij je langs.

Wat kost het?

Voor de tijdelijke doorzendservice rekenen we in plaats van het gebruikelijke tarief een eenmalige bijdrage van € 12,50,- excl. BTW.

Welke post sturen we niet door?

Helaas kunnen we in sommige situaties je post niet doorsturen. Dit geldt voor: 

  • Post die al eens doorgestuurd is, bijvoorbeeld vanaf een andere postbus 
  • Post gericht aan een NAPO-adres 
  • Koerierszendingen

Zo vraag je de tijdelijke zakelijke doorzendservice aan

Je kunt de doorzendservice snel en eenvoudig online aanvragen. Doorloop de volgende stappen: 

  • Houd je PostNL-klantnummer bij de hand dat op je factuur staat
  • Vul je klantnummer, je naam- en adresgegevens in
  • Vul de postbus in waarvan de post moet worden doorgestuurd
  • Vul het adres in waar de post naartoe moet worden gestuurd
  • De periode verschijnt: vanaf 1 dag na de aanvraag tot en met 31 december 2021
  • Controleer je aanvraag en bevestig deze. Je kunt alleen ‘op rekening’ betalen. Het bedrag wordt eenmalig automatisch van de bankrekening geïncasseerd waarmee je ook voor je postbus betaalt
  • Verstuur je aanvraag en ontvang een bevestiging per e-mail
Vraag de doorzendservice aan

Vragen?

Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Neem contact met ons op