Impact op bezorging

Impact op bezorging

We bezorgen gelukkig nog steeds. Rond de feestdagen zelf meer dan 1,7 miljoen pakketten en 14 miljoen poststukken per dag. De sluiting van niet-essentiële winkels heeft tot een stijging van de online aankopen geleid, bovenop de hoge volumes van eerdere weken. Door de drukte kan je pakket langer onderweg zijn. Ook onze klantenservice heeft momenteel de handen vol. We vragen je daarom vriendelijk om alleen contact op te nemen als het écht nodig is. Bijvoorbeeld als het gaat om rouw- of medische post. Alvast bedankt!

Voorrang voor belangrijke post

Belangrijke post, zoals rouwpost en medische post, krijgt van ons altijd voorrang. Ook nu. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat deze niet wordt bezorgd. Wél is het belangrijk dat je de post op tijd verstuurt. Meer informatie vind je op postnl.nl/feestdagen.

Pakket retour sturen

Gezien de drukte verzoeken we je vriendelijk om je zending pas te versturen na 7 januari. Uiteraard als jouw retourtermijn dat toelaat. Wij hebben webwinkels gevraagd hun retourtermijnen te verlengen.

Bezorging in het buitenland

Internationale bestemmingen zijn soms moeilijk bereikbaar. Hier en daar leidt dat tot vertraging. Bekijk de actuele informatie over post- en pakketbezorging in het buitenland.

Veel PostNL-punten zijn open

Veel PostNL-punten zijn dus open, maar hebben soms wel andere openingstijden. Ben je op zoek naar een PostNL-punt en wil je zeker weten dat die open is? Kijk dan hier.

Meer weten?

Lees de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen van consumentenVeelgestelde vragen van bedrijven