Groei en innovatie

PostNL verbindt de digitale en fysieke wereld

Groei en innovatie

Het introduceren van nieuwe diensten die passen bij de veranderende behoeften van onze klanten en die waarde toevoegen, is belangrijk voor de bloei van ons bedrijf. PostNL staat midden in de samenleving. We zijn daar een vertrouwd gezicht. De ontwikkelingen die we in de samenleving zien, bieden ons kansen voor groei.

Doordat we dichtbij onze klanten staan, kennen we de klant. Steeds meer organisaties hebben door digitalisering vooral online contact met hun klanten. PostNL is sinds jaar en dag de onmisbare schakel tussen ontvanger en verzender.

In drie ontwikkelingen in de samenleving zien we kansen voor groei: in de groei van e-commerce, in de verbinding en ontwikkeling van wereldwijde logistieke netwerken en in een verbonden samenleving.

De groei van e-commerce


De groei van e-commerce

We bieden een fijnmazig logistiek netwerk. Onze klanten kunnen erop vertrouwen dat we hun bestellingen afleveren waar en wanneer zij dat willen. Met slimme verpakkingen wordt bezorgen nog eenvoudiger en door pakketten en brieven te voorzien van digitale informatie, kunnen we de klant de meest actuele en betrouwbare informatie geven.

Lees verder

Wereldwijde logistieke netwerken


Wereldwijde logistieke netwerken

Steeds meer webwinkels en producenten besteden de combinatie van opslag, orderpicking, verpakking en bezorging aan ons uit. We organiseren bovendien de totale grensoverstijgende logistiek voor webwinkels en lokale vervoerders. Daarvoor verbinden we onze logistieke netwerken en integreren we onze IT-netwerken wereldwijd.

Lees verder

De verbonden samenleving


De verbonden samenleving

De wereld verandert. Onze samenleving verstedelijkt, vergrijst en individualiseert. Het uitwisselen van informatie tussen organisaties en consumenten gebeurt steeds meer digitaal. PostNL heeft juist vaak fysiek contact met de consument en kan een verbindende rol spelen.

Lees verder

Groeien op verschillende manieren


Groeien op verschillende manieren

In 2020 willen we dé aanbieder zijn van post- en logistieke oplossingen in door ons geselecteerde markten. Daarom werken we aan vernieuwing op onze huidige markten en verbeteren we onze bedrijfsprocessen met nieuwe technieken. We kijken bovendien verder vooruit, naar activiteiten die verder weg liggen dan onze huidige post- en logistieke oplossingen.

Lees verder