Wij zijn PostNL

Oplossingen voor post en logistiek

We zijn de onmisbare schakel tussen de fysieke en de online wereld. We faciliteren communicatie tussen mensen en bedrijven, op alle mogelijke manieren. Met onze toegewijde medewerkers, fijnmazige netwerken en innovatiekracht maken we onze ambitie waar: om dé aanbieder van post- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.

Wij zijn PostNL

Oplossingen voor post en logistiek

De klant staat voorop

Onze klanten zijn een belangrijke drijfveer in alles wat we doen. Of we nou de dagelijkse post en pakketten bezorgen, innovatieve diensten introduceren, een nieuw digitaal platform bouwen of werken aan één klantervaring in het hele bedrijf.

Met zorg voor onze medewerkers

Zonder onze mensen is er geen PostNL. Zij maken het verschil. Van de vrachtwagenchauffeurs in de vroege ochtend tot de sorteerders in de late avond. Van de callcenter-medewerkers tot de webdesigners. En natuurlijk al onze post- en pakketbezorgers. Daarom zorgen we voor een werkomgeving waar mensen zich thuis voelen en zich kunnen ontwikkelen.

Het beste netwerk

De wereld verandert en onze netwerken veranderen mee. Dankzij geavanceerde IT vinden we altijd de meest efficiënte route voor elk poststuk of pakket. En we kunnen bezorgen waar, wanneer en hoe de klant dat zelf wil, of het nou om kleding, een koelkast of een verjaardagskaart gaat.

Message from Herna

"We hebben het volste vertrouwen in onze strategie"

Herna Verhagen - CEO

Hoe we waarde creëren

Voor alle stakeholders en voor de lange termijn

PostNL heeft een prominente plek in de maatschappij. We komen dagelijks langs miljoenen huishoudens. We willen een positieve impact hebben op de wereld waarin we werken. Daarom luisteren we goed naar onze klanten, medewerkers, investeerders, de samenleving en andere stakeholders. Want alleen door al hun behoeften goed te balanceren kunnen we voor de lange termijn waarde creëren voor iedereen.

• Input

• Customer trust

Vertrouwd merk

• Output

• Profitable postal and logistic solutions

Winstgevende post- en logistieke oplossingen

• Enhancing business through innovation

Groei door innovatie

• Sustainable employability

Duurzame inzetbaarheid

• Social responsibility

Sociaal beleid

• Uitkomsten

• Loyale klanten

• Tevreden mensen

• Sterke financiële positie

• Best-in-class oplossingen

• Duurzame bedrijfsvoering

Onze strategie

Hoe we onze ambitie waarmaken

We willen dat onze klanten PostNL als één bedrijf ervaren. Hiervoor koppelen we onze netwerken, data en IT-oplossingen aan elkaar zodat goederen en brieven naadloos hun weg vinden naar de ontvanger. En we zorgen ervoor dat onze organisatie op een simpeler en eenduidiger manier werkt. Door al deze inspanningen kan PostNL als financieel gezond bedrijf zijn ambitie waarmaken: om dé aanbieder van post- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.

Hieronder kun je lezen hoe de drie segmenten van PostNL – Mail in Nederland, Pakketten en Internationaal – hieraan werken.

Meegroeien met de wereld om ons heen

Slimmer shoppen

Groeien over de grenzen

Groeidomeinen

Groei van e-commerce

Dankzij internet kunnen we altijd en overal winkelen, in alle winkels, waar ook ter wereld. En we laten onze bestellingen makkelijk bezorgen, waar en wanneer we willen.

Logistieke netwerken

Om het sterk groeiende aantal bestellingen te kunnen verwerken en aan de eisen van onze klanten te kunnen voldoen, is een groot en betrouwbaar netwerk nodig.

Verbonden samenleving

Contact tussen mensen en bedrijven verandert sterk door de mogelijkheden van technologie. Dit leidt tot nieuwe bedrijfsmodellen, waarbij toegang krijgen belangrijker wordt dan bezit.

Onze strategie in de praktijk

Hoe we onze toekomst vormgeven

In 2016 hebben we weer goede stappen gezet naar het realiseren van onze ambitie. In onderstaande cases kun je lezen hoe we onze plannen en ideeën in de praktijk hebben gebracht.

Volumedaling brieven

De PostNL-app

Slimme samenleving

Resultaten 2016

Hoe we onze financiële positie verstevigen

In deze interactieve grafieken staan de belangrijkste resultaten van PostNL over 2016 weergegeven. Je kunt ervoor kiezen de resultaten te bekijken van het gehele bedrijf, of de drie segmenten Mail in Nederland, Pakketten en Internationaal.*

* Alle cijfers zijn initieel gerapporteerde cijfers, tenzij aangepast in een later jaar.