Innovaties die het verschil maken

Innovaties die het verschil maken

Voedsel bezorgen: een dienst vol energie

Bezorgen wat je maar wilt, precies wanneer je het nodig hebt en op de plek waar je dan bent. Kan dat? Als het aan ons ligt wel. Zo zijn we begonnen met het bezorgen van boodschappen en verse maaltijden, rechtstreeks in de keuken bij klanten thuis.

Groeiende markten

In 2015 hebben Nederlanders ruim 16 procent meer uitgegeven aan online winkelen dan het jaar ervoor, en die groei zet door (bron: Thuiswinkelmonitor). Ook bestellen ze steeds meer bij internationale webwinkels, die vaak PostNL kiezen voor de bezorging in Europa. Wij springen in op de segmenten die het hardst groeien: voedsel, huis & tuin, gezondheid & persoonlijke verzorging, elektronica en mode. Daarnaast specialiseren we ons in de boodschappenmarkt, die naar verwachting heel groot zal worden.

Bijzondere bestellingen

De wereld van e-commerce groeit en wij groeien volop mee. Nu het online kopen van kleding, speelgoed en gadgets gemeengoed is geworden, gaan we een nieuwe fase in. Een fase waarin we het liefst zoveel mogelijk online bestellen, omdat dat ons leven nu eenmaal makkelijker maakt. Denk aan contactlenzen, luxe sieraden, koelkasten, wijn én onze dagelijkse boodschappen. Zulke producten vragen om andere manieren van verpakken en vervoeren. Klanten – verzenders en ontvangers – vragen om nog meer controle en betrouwbaarheid. En de bezorging vraagt om precieze tijdkaders en acceptabele prijzen.

PostNL biedt antwoorden. We bedenken slimme verpakkingen en zetten onze netwerken in voor logistieke oplossingen op maat. We specialiseren ons in de bezorging van bijzondere producten, van medicijnen en tuinmeubelen tot verse maaltijden. En als het nodig is brengen we ze tot in de huiskamer of keuken. Zo bezorgen we de hoogste kwaliteit voor onze klanten.

Zo makkelijk mogelijk

ID Check aan de deur

7 dagen per week bezorging

ID Check aan de deur

ID Check aan de deur

Avondbezorging

Avondbezorging (5 dagen per week)

Dezelfde dag bezorgd

Voor 12.00 uur besteld, dezelfde dag bezorgd

Latere aanlevertijden

Latere aanlevertijden voor kleinere webwinkels en particulieren

Controle bezorgafspraken

Controle over bezorgafspraken met de PostNL-app

Groeien met beleid

Groei biedt ons kansen en toekomstperspectief. Het geeft energie. Maar groeien doen we wel met beleid. We investeren in die markten waarvan we geloven dat ze groot worden en blijven dicht bij waar we goed in zijn. De online voedselmarkt staat nu nog in de kinderschoenen, want voor een fysieke supermarkt zomaar bestellingen thuisbezorgen is niet zo makkelijk. Hoe bezorg je een pak melk, een krop sla en een diepvriespizza samen in één keer, zonder hun kwaliteit te verliezen? Hoe zorgen we dat die boodschappen snel in ons eigen pakkettennetwerk mee kunnen, zodat wij ze dezelfde dag kunnen leveren, met versgarantie? En hoe regel je dat de bezorger de klant thuis treft? Want een tas boodschappen geef je immers niet zomaar bij de buren af. 

Logistiek speelt daarom een belangrijke rol. PostNL heeft de beste logistieke kennis en kunde in huis en kan daarom van grote waarde zijn voor spelers in deze markt. Én een leidende positie in deze groeimarkt innemen.

Wat bieden wij klanten die voedsel willen laten bezorgen?

  • Een fijnmazig netwerk
  • Een sterk merk
  • We zijn dagelijks aanwezig in elke straat
  • We kennen onze klanten, verzenders én ontvangers
  • De beste logistieke kennis

Samen met onze klanten

Online bestelde boodschappen op de afgesproken tijd bij de klant thuis bezorgen: dat voor elkaar krijgen biedt nogal wat uitdagingen. De oplossingen liggen in maatwerk – voor de supermarkten en voor hun klanten. Daarom werken we ook samen met verschillende partners.

Zo keken we samen met supermarkten hoe we hun logistieke processen kunnen aanpassen voor de beste bezorgmogelijkheden. We ontwikkelden met de Wageningen University onze eigen koelbox voor diverse boodschappen. Ook testten we met verschillende partijen een speciale verpakking voor wijnflessen.

Zakelijke klanten hebben ook op andere vlakken voordeel van hun samenwerking met PostNL. We hebben veel kennis en kunde in huis, zoals advies en maatwerk op het gebied van (direct) marketing.