Wij zijn PostNL

De aanbieder van oplossingen voor post en logistiek

Wij zijn PostNL. We zijn de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers van post en pakketten, tussen de fysieke en de online wereld. We maken communicatie mogelijk tussen mensen en bedrijven, op alle mogelijke manieren.

We hebben ongeveer 46.000 medewerkers, drie segmenten, en we werken in dertien landen verdeeld over drie continenten. De wensen van onze klanten, onze fijnmazige netwerken en onze toegewijde mensen helpen ons onze ambitie te realiseren: om de aanbieder van post- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.

De onmisbare link voor onze klanten


De onmisbare link voor onze klanten

Onze klanten zijn een belangrijke drijfveer in alles wat we doen – of we nou de dagelijkse post en pakketten bezorgen, innovatieve diensten introduceren, een nieuw digitaal platform bouwen of werken aan één klantervaring in het hele bedrijf. Klanten krijgen bij ons gemak, controle en betrouwbaarheid: van grote webwinkelier tot consument. En we zijn dichtbij: onze bezorgers komen langs elk adres in Nederland, door weer en wind. Ook kunnen klanten ons altijd bereiken, of het nou per brief, telefoon of een Twitter-bericht is. We hechten aan een goede relatie met onze klanten: onze inspanningen werden in 2016 beloond met 87 procent tevreden klanten.

Met zorg voor mensen


Met zorg voor mensen

Zonder onze mensen is er geen PostNL. Zij zijn de spil van dit bedrijf. Van de vrachtwagenchauffeurs in de vroege ochtend tot de sorteerders in de late avond. Van de callcenter-medewerkers tot de webdesigners. En natuurlijk al onze post- en pakketbezorgers.
Daarom creëren we een werkomgeving waarin onze medewerkers zich thuis voelen en zich kunnen ontwikkelen. We bieden opleidingen, en creëren nieuwe kansen voor de collega’s van wie we afscheid moeten nemen. We investeren in een duurzame toekomst, voor ons bedrijf en voor de mensen die bij en voor ons werken.

Het beste netwerk


Het beste netwerk

De maatschappij verandert en onze netwerken veranderen mee. Dankzij geavanceerde IT vinden we altijd de meest efficiënte route voor elk poststuk of pakket. En we blijven investeren in onze netwerken, in Nederland en over de grenzen, zodat we innovatieve oplossingen kunnen blijven ontwikkelen en bezorgen waar, wanneer en hoe de klant dat zelf wil, of het nou om kleding, een koelkast of een verjaardagskaart gaat.
Naast het bezorgen van post en pakketten, bieden we een breed portfolio aan diensten, zoals direct marketing, fulfillment en installatie van bijvoorbeeld witgoed bij mensen thuis. Ons internationale verkoopnetwerk Spring koppelt lokale webwinkeliers over de hele wereld aan een internationaal publiek van kopers, waarbij onze Nederlandse sorteerlocaties een onmisbare plek innemen. En met Nexive en Postcon spelen we een steeds grotere rol in de Italiaanse en Duitse markt.

Waar PostNL voor staat

PostNLis dichtbij, gedreven en vindingrijk. Deze waarden vormen een belangrijke drijfveer in alles wat we doen: hoe we de klant op nummer 1 zetten, hoe we ons dagelijkse werk uitvoeren en hoe we met elkaar omgaan.

Altijd dichtbij


Altijd dichtbij

Als bezorger van 9 miljoen brieven en 550.000 pakketten per dag zijn we altijd in de buurt. We kennen de wensen en behoeften van onze klanten, zodat we handige oplossingen en persoonlijke service kunnen bieden. ‘Altijd dichtbij de klant’ betekent niet alleen dat we elke dag in elke straat van Nederland komen, maar is een manier van werken voor iedereen bij PostNL. Bijvoorbeeld door te zorgen dat klanten ons altijd kunnen bereiken: waar, wanneer en hoe hen het beste uitkomst. Hoe we dat doen? Lees meer daarover in ons verhaal Dichtbij de klant.

Altijd gedreven

Zonder betrokken medewerkers kunnen wij onze ambitie niet realiseren. En die betrokkenheid zie je terug in tal van initiatieven, binnen en buiten de organisatie. Zo werken we in Rotterdam mee aan het project Meld Isolement, waarmee de gemeente mensen die sociaal geïsoleerd raken eerder wil ontdekken. Onze postbezorgers kunnen via de Mijn werk-app op hun smartphone een signaal doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer er geen teken van leven wordt gezien en de post zich ophoopt achter de deur. Deze signalen komen terecht bij het wijkteam, dat vervolgens actie kan ondernemen. Lees meer over dit project.

Altijd vindingrijk


Inventive every day

Innovatieve oplossingen voor onze klanten bedenken is een belangrijk onderdeel van ons werk. Zulke oplossingen kunnen bij alle medewerkers vandaan komen, en om iedereen met een goed idee de ruimte te geven hebben we de wedstrijd Mijn idee, jouw idee. Zo kregen vijf collega’s de kans hun winnende idee in de praktijk te brengen: met hun Pakket- en briefautomaat kunnen consumenten brieven, brievenbuspakjes en pakketten verzenden met Track & Trace. Ook kun je er pakketten in laten afleveren. De kluisjes zijn te openen met een persoonlijke barcode. Lees meer over deze innovatieve oplossing